Träätare

G

Glanceway

Behöver lite tips & råd för att stoppa min häst , hon förvandlas till en bäver i boxen! Försöker att stoppa henne med att plåtsko allt som går men hon lyckas alltid att hitta nya ställen att gnaga på , är ingen krubbitare.
Hon & hennes kompis går ute ca: 12timmar i hage, rids regelbundet och har oftast hö kvar på morgonen. Hon är aldrig nervös eller stressad av sig utan verkar älska att gnaga trät :( Finns nåt bra antignagmedel? Har penslat hovfett men det hjälper dåligt och blir dessutom himla kladdigt.

Min andra fundering är till er som har äldre hästar 20+ , med vad & hur fodrar ni dom? Detta med fodring är ju en djungel...
Vad har ni för ca: tider för fodring & utsläpp/insläpp? ( detta gäller alla hästägare)

Sv: Träätare

Detta medlet fungerade kanon för mig.. Unghästen 1 år fick för sig att försöka gnaga sig ur boxen.. Hon var lite stressad inne i början då hon inte lärt sig att stå egen box. Den stressen tog hon ut på väggarna... Knaperiknus...

CribHalt.gif

Har bara behövt stryka på en gång... Nu mer roar hon sig med att äta sitt hö..

En tanke bara; Kan det vara så att din pålle har ngn mineralbrist? Jag har för mig att mineralbrist kan göra hästar överglada i just trä.

Kan vara värt att kolla upp iaf kanske?

Hon står på en bra foderstat med mineraler och absolut inget havre vilket hon går igång på. Tack för tipsen!

Lägg in en bit trä som hästen får gnaga på och smörj på väggarna med äckel-päckel medel. En del hästar har helt enkelt trätuggbehov.

Lägg in en större trägren med smaskig bark och löv kvar på! :d

Brukar uppskattas, även av hästar som inte ger sig på väggarna!

Liknande trådar

Hästvård Nu har ponnyerna fått nån form av fix ide/mani på att planka för planka 'demontera' sina boxar :S De äter trä i en eländes fart. De höll...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
19 046
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv