Trä skaklar

plumpen

Trådstartare
jag vet att jag kan ha stavat lite fel ber då om ursäkt. vet inte om denna tråd ska ligga här men jag prövar iaf.

jag skulle behöva ett par nya trä skaklar till min vagn men jag vet inte vart man kan få tag i såna. är det ngn här som vet vart man kan få tag i såna?

Sv: Trä skaklar

Brukar finnas i gamla ladugårdar! :idea: Vet faktiskt inte om det finns nån som tillverkar nya. Måste du ha trä, då?

Ang. nya har jag PM:at dig!

När det gäller gamla är det ju viktigt att de inte är murkna eller maskätna.
Ett tips jag fått är att lägga upp dom ett par dm över golvet/marken i ena änden och ställa sig på dom. Sen gungar man ordentligt ett par gånger. Går dom av hade dom inte hållt om hästen klivit på dom heller, eller kanske gått av vid någon större påfrestning under körning!
Kanske du redan visste, ursäkta i så fall! Ville bara ge ett tips, inte verka "messerschmitt" :)
Lotta

ja, jag måste ha trä. tycker dom är bäst och dom passar bäst till min vagn. har ett par till min vagn men dom har gått sönder så jag vill ha ett par nya.

Tack för pm et. och för tipsen. har ett par i trä men dom har gått sönder lite så jag vill inte använda dom.

Vad är det för skaklar till en gigg eller en vagn? :confused:

Kan nog vara värre att få tag i nytillverkade till giggar finns det men det blir ju för klent till en fössing.
Ledsen att jag kunde vara till någon hjälp :smirk:

//JEB

JeB64 skrev:
Kan nog vara värre att få tag i nytillverkade till giggar finns det men det blir ju för klent till en fössing.
Ledsen att jag kunde vara till någon hjälp :smirk:

//JEB
Snor in mig på tråden och ber om hjälp jag också. Jag har en fin gammal gigg utan brukbara skaklar. Tar gärna emot ett PM om var man kan få tag på nya. :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 249
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela...
2
Svar
22
· Visningar
1 194
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
419
Senast: Lavinia
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 063
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka