Inka-90

Trådstartare
Det är så att jag håller på och ska ta grönt kort och då ska man ju ha TR med sig, men vilket är det jag ska köpa/skiva ut? det finns ju många!!

Själv kommer jag tävla dressyr, men det räcker väl inte med att köpa bara den för dressyr, eller?

Ska jag ha den med gemensamma bestämmeler? räcker det med den eller sk aman ha den + hoppning + dressyr?

Sv: Tr

Nu är det en halv evighet sen jag tog mitt gröna kort, men jag tror fortfarande att man använder TR I - III (gemensamma, dressyr och hoppning).

Du behöver alla tre dvs I,II och III för det kommer frågor ur alla dessa. På min tid fanns inte TR på nätet och jag hade bara köpt I och III men eftersom vi var fler som gjorde provet samtidigt så lånade vi av varandra.

Det ska finnas TR av alla varianter att låna på plats när du skrivet ditt prov. Du ska inte behöva köpa.

jo de sa att man fick låna men jag skulle vilja läsa lite innan, är ju lättare att hitta det man söker då.

sen så behöver jag dem tills jag ska tävla iaf?

Om du bara ska tävla dressyr behöver du I (gemensamma) och II (dressyr). För gröna kortet behöver du alla tre, men brukar som sagt finnas att låna där.

fick nu reda på att de för 2010 inte finns i handeln än..
jag vill ju inte köpa 2009 till provet och sen köpa nya för 2010 för att tävla..

TR finns på nätet:idea:.

Gå in på www3.ridsport.se och klicka på den gula fyrkanten där det står tävling så hittar du allt du behöver.

Alla jag känner har bara behövt det gemensamma, jag också.
Skriv ut TR från Ridsports hemsida :)

Senast ändrad:

Och som jag skrev behövs bara det gemensamma på grönt kort-tagningen, eller ja det ska vara så i alla fall.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
533
Senast: Mli
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
993
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
311
Senast: MJLee
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
20 543
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar