TR-fråga DRESSYR

Loppz

Trådstartare
Utdrag från Dressyr TR 2009

Sadling
Sadeln skall vara av engelsk typ (se bild), försedd med stigläder, stigbyglar och sadelgjord. Vojlock av tyg, läder eller skinn och dämpande mellanlägg är tillåtet. Mellanlägg får placeras mellan sadel och vojlock eller under vojlock. Dämpande sitsinlägg för ryttare är ej tillåtet.
Förgjord, sadelgjordstunnel och säkerhetshandtag är tillåtet.
”H” Vid inbjudnings- och lokaltävling är förutom ovanstående även svansrem tillåten.

Vid inbjudnings- och lokaltävling är förutom ovanstående även svansrem tillåten.
”P” Förutom ovanstående är även förbygel, brösta och svansrem tillåtet.
All övrig utrustning, ej nämnd ovan, är förbjuden och dess användande leder till uteslutning ur klass/klasser.

Min vännina ska till våren börja tävla lätta klasser i dressyr och undrar om hon får rida med ljus polypad under sadeln istället för schabrak?

Sv: TR-fråga DRESSYR

det är ju precis som ovanämnt, ett skydd av tyg lixom. klart hon får använda det.

Tack för svar!

En i stallet hade sagt att hon troligtvis inte fick för det skulle räknas som pad så jag sa att jag skulle fråga här på buke:)

En pad är väl just ett "dämpande mellanlägg" och då är den tillåten.

Liknande trådar

Dressyr Som jag tolkar det så BEHÖVER man inte ha schabrak eller vojlock när man tävlar? Ska nämligen tävla imorn och är fundersam på om jag...
Svar
10
· Visningar
1 505
Senast: Jaxonmaxon
·
Dressyr Vad är det som gäller egentligen och vart vänder man sig för säkert svar? Jag ska köpa en ungponny och då jag själv är överårig så är...
Svar
3
· Visningar
1 104
Senast: orion_x
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama