Totilas såld till Österrike?

Sv: Totilas såld till Österrike?

Håller helt med! En häst med sån extrem rörelsemekanik och som alla vill se i showform kan nog lätt bli slutkörd trots konstant uppassande av tränare, skötare, ryttare och veterinärer. Jag tycker mest det ska bli spännande att se hur han nedärver sig och hur mycket av gången som är framriden från början/nedärvningsbar med tanke på hur hans mekanik såg ut som unghäst. (http://www.youtube.com/watch?v=QbpiL2arT4A)
EG verkar fantastisk på att få ett extremare uttryck bara hästen från början är rörlig, tror det är få som klarar det på samma sätt.

Senast ändrad:

Det är precis sådana här filmer och diskussioner som gör den här världen till en lite sämre plats.

Ge killen en chans -han sitter på en av världens bästa, men antagligen också svåraste, hästar! Vad skulle han gjort? Tackat nej till Totilas pga att EG rider honom bättre. Så funkar det inte, tror ingen gp-ryttare skulle gjort det. Självklart rider inte MR Totilas lika bra som EG, det vore ju jättekonstigt isf.

Den personen som på allvar lagt ut den där filmen på youtube och döpt den till "whats happened to Totilas", ger jag inte mycket för. Antagligen en riktig "läktarryttare".

Usch! Lite mindre missunnsamhet och mer ödmjukhet inom ridsporten skulle inte skada.
Kan inte annat än hålla med!!

/Camilla

Kan man då dra slutsatsen att det går inte att köpa sig framgång, inte ens om man har möjlighet att köpa det bästa?

Menar inte att det är det MR har gjort, det är en duktig kille, men jag tänker om hur det snackas i stallen...

Vore ju toppen om EG skulle få tillbaka Totilas igen :)
Inte många ekipage kan mäta sig med dem:love:
Sedan håller jag med om att man faktiskt får ge MR en chans, det måste vara enormt påfrestande att överta en av världens bästa hästar och känna allas förväntningar på resultaten.

Och jag kan inte tycka det var en så stor flopp. Visst dom fick gå ut en runda, misstänker att det var en något nervös ryttare, som behövde samla ihop sina egna nerver.
/Camiilla

Tämligen skit-inte... Dom lämnar manegen då Totillas blåa tunga trillat ur munnen
strax efter 2 minuter. Syns tydligt när han vänder hästen sista gången för att
gå ut. Någon ropar till honom, han vänder sig om och tittar mot dörren, vänder
därefter hästen och rider ut...

Min personliga iakttagning är att edward rider totilas med så gott som osynliga hjälper, väldigt stilla hand- nästintill hängande tyglar och en väldigt stilla sists.

Alla hästar jag sett mattias rida rider han med väldigt tydliga hjäper.
I mina ögon nästintill "hårt".

Om de nu säljer totilas så är det inget nederlag, tvärtom.
Jag tror de kommer växa mer i folks ögon.
Alla passar inte med alla, hur bra man än är.
Personkemi måste ju stämma till 100% för att kunna prestera så som totilas tidigare gjort.

Att komma till insikt och förstå att man de inte klarar av totilas och han har de bättre hos någon annan är modigt gjort, med tanke på att de har världens alla ögon på sig.

Jag hoppas verkligen att eg kan få tillbaka totilas :banana:

Kan man då dra slutsatsen att det går inte att köpa sig framgång, inte ens om man har möjlighet att köpa det bästa?

Menar inte att det är det MR har gjort, det är en duktig kille, men jag tänker om hur det snackas i stallen...

Man kan köpa sig större möjligheter att skapa framgång, men tror inte det går att köpa sig framgång, oavsett hur mycket pengar du har kräver det fortfarande ett enormt engagemang också :)

/Camilla

Tämligen skit-inte... Dom lämnar manegen då Totillas blåa tunga trillat ur munnen
strax efter 2 minuter. Syns tydligt när han vänder hästen sista gången för att
gå ut. Någon ropar till honom, han vänder sig om och tittar mot dörren, vänder
därefter hästen och rider ut...

Helt rätt där missade det.
Men oavsett anledning till avbrottet så är det fortfarande en mycket mer avspänd ryttare som kommer ut igen efter avbrottet.

/Camilla

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Kärleken till den svarta sagohingsten som trollbundit hästvärlden svämmar över efter hans tragiska bortgång. "Mitt hjärta är krossat"...
Svar
1
· Visningar
688
Senast: Sirap
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den holländska grenen av Glock Horse Performance Center, storsponsor åt Edward Gal och Hans-Peter Minderhoud, har lagt ännu en...
Svar
0
· Visningar
366
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under veckan meddelades att trippel-världsmästaren Fiontni sålts av sin svenska ägare, och nu hamnat i dansk ägo med sikte mot nästa OS...
Svar
0
· Visningar
455
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Regerande svenska mästaren och godkända ridponnyhingsten Top Silvio Hästak är såld till Irland. Den nya familjen med fem barn har stora...
Svar
0
· Visningar
439
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama