Totalt vilsen

perdido

Trådstartare
Jag känner mig just nu totalt vilsen.. Vill jag fortsätta med hästar och ridning? Jag har en underbar unghäst som jag själv har ridit in och utbildat dit han är idag. Han är mycket speciell och jag har hela tiden sagt att han aldrig kommer säljas. Nu känns dock en försäljning närmare än någonsin. Jag känner ingen direkt glädje till varken hästen eller att tillbringa varje dag i stallet. Jag börjar fundera på allt annat roligt man kan göra med alla tusentals kronor som man lägger ner på hästen..
Jag vet inte om jag vill bo kvar i denna stad där jag är uppvuxen eller om jag vill flytta och se något annat? Jag vill så gärna flytta men samtidigt tvekar jag på att det ens skulle gå och därför känns det bara jobbigt och svårt samtidigt som jag vantrivs där jag bor just nu.
Vad vill jag jobba med egentligen? Jag har många drömmar men det känns inte som om något ens är möjligt att genomföra. Ena dagen brinner jag för nånting, letar utbildningar, jobb eller vad det nu kan vara. Nästa dag skrattar jag nästan åt mig själv och tänker "hur kunde jag vara så dum och tro att JAG skulle få det jobbet eller komma in på den utbildningen!"

Jag är inne i en rejäl svacka och vet varken ut eller in. Jag vet ingenting om vad jag vill här i livet och jag får panikkänslor över det. Dagar, veckor, månader rullar förbi och jag kommer ingenstans!

Hur reder man upp sitt liv? Kommer fram till vad man vill och inte vill?
 
Kanske hitta en fodervärd till hästen? Så slipper du sälja.
Varför kan du inte flytta?
Jag tror du behöver ett äventyr :) byta stad och kanske ta det jobb du får o sen utgå ifrån det?
Pratat med någon om utbildningar? Så du kan hitta det du vill göra?
Vi har ju något som heter kunskapstorget här där man kan prata med en studievägledare och få tips. Du kan göra vad du vill, det finns inga gränser bara du vill och låter det ta sin tid :)
 
Just nu känns en flytt helt omöjlig trots att det är något jag verkligen vill (tror jag?). Jag är sjukskriven på heltid och sjukpenning räknas tydligen inte som en trygg och stabil inkomst och därför får jag inget nytt boende, har sökt både privata som hyr ut småhus på gården osv och även sökt via företag. Verkar helt omöjligt. Och eftersom jag är sjukskriven så kan jag inte ta vilket jobb som helst, inget alls just nu, och därför gör det de hela ännu mer omöjligt. Men jag känner att ett miljöombyte nog är precis vad jag behöver. Jag vill bort härifrån!

Jag har pratat med en studievägledare för att få hjälp med vad jag kan söka för arbete med mina besvär, tidigare har jag erfarenhet inom butik, restaurang och stallarbete men läkaren säger att så som läget ser ut just nu kan jag glömma dessa yrkesgrupper då jag inte klarar av det. Men den studievägledare var inte direkt till någon hjälp alls..
Kanske värt att kolla upp om det finns någon annan man kan vända sig till för att få lite råd..
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
10
· Visningar
1 155
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
577
Senast: seahawk
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
648
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp