total nybörjare

M

Miffi

Funderar på att köpa en shettis att tömköra och även köra i skogen och liknande. Men jag är helt ny på kör fronten,har annars ett hbl som jag tävlar dressyr,men helt nollad med körning. Vilken sele och vagn är lämplig? Finns det någon bra sida att lära sig lite? Har iaf tänkt att köpa en shettis som är ordenkligt inkörd.

Sv: total nybörjare

Hej hej, vad kul att du vill börja med körning oxå!

Vad du behöver är någon typ av rockard gissar jag. Du vill kunna köra ut i skog o mark, men även kanske kunna "visa upp dig" någon gång?
En roslagsvagn, en tidaholmsvagn, en rockard, ett snyggt och bekvämt hemmabygge. Det finns lite att välja på, det är priset som skiljer :)

Sele finns att kika på på Shettisshoppen, Equilex, Tärnsjö (hög kvalitet och skrytfaktor :) Cliffords , börjes, hööks mm. Kostar från 2500 och uppåt.

Bra sidor att titta på? Här kanske? Eller kanske Cliffords Körskola.
Jag sitter på helt fel dator just så jag har inga länkar färdiga, men kolla runt på buke eller ge dig in på Google. Eller vänta på att andra folk ska hitta bra länkar till dig.

MVH Jenny

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 516
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 659
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag funderar i nuläget (eller ja, till sommaren) på att sälja min nuvarande häst då jag kommit fram till att hon nog inte är min typ av...
Svar
14
· Visningar
2 487
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka