Torvåtgång

S

Skylab

Hur mycket torv räknar ni med att det går åt för er häst i månaden?
Snål-mockar ni?

Vi beräknade höstens inköp på åtgången i gamla stallet vi hade, nu har det visat sig att det går åt nästan hälften så mycket när de fått större boxar. De har torvbädd, tar bara ut kisset om det "kommer upp" till ytan. Trodde aldrig att det skulle gå åt så pass mycket mindre. Innan räknade jag med 1 bal/vecka och häst.

Sv: Torvåtgång

Jag använder 3 i månaden varav en ingår i stallhyran.
Jag har bädd och plockar bara bajsar. Men om en pissfläck kommer upp till ytan tar jag bort den med en gång och lägger på nytt.

Sv: Torvåtgång

Jag lägger in en ny bal torv var 6:e till var 8:e dag. Någon enstaka gång kan bädden vara ok lite längre. Ca 4 bal i månaden räknar jag med att det går åt eller 3 pall (med 15balar på varje) under 1 år. Om hästen står inne under sommaren så går det åt mer. Min går ofta ute större delen av perioden juni-augusti.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 413
Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 891
Senast: Solis
·
Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 408
Senast: Whirlie
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 346
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar