Torrfoder!

fettso

Trådstartare
Vilket torrfoder är bäst för katterna,och vilket smakar bäst?:d

Har Royal Canin 4months (nånting),och köpte bara för att testa EN påse MJAU kattungar,ställde fram båda sorterna.
Katterna äter bara ur skålen med Royal Canin:crazy:

Dom får även lite burk mat under dagen...

Sv: Torrfoder!

Mina är uppväxta på RC mat och äter nu RC Exigent som vuxna. De åt RC Babycat och därefter RC Kitten tills de var 14 månader tror jag

Med tanke på honkattens matallergi görs det inga försök med annan mat då det blir mycket mattor att tvätta

Min katt äter Eukanuba Kitten just nu och det sägs enligt många vara, om inte bäst, så i alla fall ett av de bästa torrfodren eftersom det innehåller mer kött och mindre spannmål än många andra foder. Men jag kompletterar ändå med MJAUs burkmat.

Sen vilket torrfoder som smakar bäst har jag ingen aning om, men min katt klagar i alla fall inte. :)

Royal canin är ett av de bästa djurfodren på marknaden o kan tyckas dyrt men det jämnar ut sej i längden!

Jag gör så att jag blandar Eukanuba kitten, Bozita kitten (eller vad det heter) och Mjau vuxenfoder. Jag ger dem ca 2 dl tillsammans av denna blandning per dag. Mina katter länsar skålarna. De får också lite Mjau mjukmat, ca 80 gr per katt och dag.

Mina katter äter som sagt upp allt, de är på gränsen till överviktiga tycker jag. Jag har inte vägt dem på ett tag, men senaste gången(för en månad sedan) vägde de över 4 kg. De är 6 och 7 månader.

Eukanuba är dyrt (299 kr för två kg) därav blanding med Bozita (165 kr för 2 kg) just nu. Blandning med Mjau vuxenfoder för att jag inte tycker att de behöver äta full ranson kattungemat, de är ganska stora redan. När de var yngre åt de bara Eukanuba kitten och mjukmat.

Jag vet inte om jag tänker rätt, men katterna är pigga och glada.

Min katt äter RC Kitten och mjau burkmat.
RC är enligt många det bästa torrfodret på marknaden, med ett högt innehåll av kött. Mjau burkmat innehåller mycket kött och mycket vatten, därför ger jag det.

Dock ska de BARFas när jag känner mig påläst nog.

Jag ger mina RC numera. Precept Plus gick hem hos den, blev helt galna. Började fundera på vad sjutton det var i det fodret, det är smakgaranti dessutom. Nåt beroendeframkallande började jag spekulera i så nu får dom inte det mer. :D Fick bli RC tills vidare.

Eukanuba äter de mkt dåligt..

*kl*
Vad jag har förstått så är Mjau minst lika bra som RC.
Är dessutom billigt och är lätt att få tag på!

Liknande trådar

Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
442
Senast: Krålus
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 226
Senast: Marvin
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Hazel
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
486
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama