Torrfoder - Bilanx, hur bra är det?

C

Cummine

Som rubriken säger, vad tycker ni om torrfodret Bilanx? Erfarenheter? Kopierade ingredeienserna från hemsidan, hoppas man får göra så..

Ingredienser:
Majs, kyckling (min. 16 %), fiskmjöl (min 10%), kycklingfett, oxtalg, fettgrevar, vetegluten, hydrolyserat kycklingprotein, heläggspulver, ris, grisfett, öljäst, betfibrer, vasslepulver, DL-metionin, fosforsyra (urinförsurande), inulin, ammoniumklorid, taurin, yuccaextrakt.

Ser det bra ut? Är det ett helt OK torrfoder, och/eller bör man kombinera det med något?

:bow:

Sv: Torrfoder - Bilanx, hur bra är det?

Det skiljer sig till ingredienserna inte nämnvärt från sk. högkvalitetstorrfoder men det står inte heller ut på något sätt. Antagligen helt OK. Dock tycker jag att man bör komplettera med våtfoder av något slag, något jag tycker oavsett vilket torrfoder man ger. Detta för att man ökar på både den totala kötthalten och vätskehalten i kattens kost.

Kolla däremot kilo-priset. Det säljs ju bara i små förpackningar så det är fullt möjligt att du kan hitta ett foder med liknande innehåll till ett bättre pris.

okej, tack för svaret! :) Har du något våtfoder att rekommendera? Som inte är alltför dyrt?

MJAU är bra och kostar inte så mycket. Tetramaten är lite dyrare men brukar vara lite snällare mot magen om katten är lite känslig för burkmat.

Liknande trådar

Övr. Katt Mina katter äter nu Royal Canin Indoor longhair 35 och verkar må förhållandevis bra på det fodret. Min ena katt har under våren...
Svar
8
· Visningar
1 540
Senast: fluffig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama