Torra råttungar?

tekphoto

Trådstartare
Har precis fått råttungar (dom är 1vecka och 2dagar gamla idag) som börjat få päls nu och dom har inte öppnat ögonen eller börjat höra. Alla ungarna ser fräscha och friska ut utom en som är torr i huden och liksom fjällar hud över hela kroppen. :crazy: Är det ngt jag bör vara orolig för, ska jag kolla upp det eller smörja in ungen med ngt eller är det normalt?
Ingen av de andra ungarna är torra i huden..

Sv: Torra råttungar?

Kan inte råttor "flagna" när de får päls?
Vet att man kan smörja in råttor med olivolja, men jag tror inte att det är en bra idé då det kan bli så att mamman slickar för mycket på bebben.

EDIT: Citat från rattor.ifokus " När råttbebbar växer och får päls blir de flagiga och fnasiga i huden - gammal hud ramlar av... "

(Från DEN HÄR tråden )

jo, har tänkt det också, tyckte bara det var lite konstigt att en av fem ungar blir sån i hela pälsen, medan de andra inte märks ngntingpå

Det enda du kan göra är väl att vänta och se då :)

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 177
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 854
Senast: Tofs
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag gick i gymnasiet såg jag filmen Almost Famous med min mamma hemma i soffan på vår gamla tjock-TV. Egentligen är det väl en...
Svar
0
· Visningar
823
Senast: miumiu
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade några gamla anteckningar som jag skrev för 7-8 år sedan: “Jag önskar att jag kunde få en injektion med livslust som varade...
Svar
0
· Visningar
1 438
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama