Torra hovar.

Suskiv

Trådstartare
Hästen har fått lite torra hovar. Hovis tyckte jag skulle smörja dem med nått fuktgivande. Så vad är bäst? Hovolja, hovfett, vanlig mat-/raps-/oliv-olja? Eller finns det nått som jag inte har tänkt på?

Hästen har fått lite torra hovar. Hovis tyckte jag skulle smörja dem med nått fuktgivande. Så vad är bäst? Hovolja, hovfett, vanlig mat-/raps-/oliv-olja? Eller finns det nått som jag inte har tänkt på?
ÖB har världens bästa hovolja! Alla dyra hovoljor kan slänga sig i väggen, kör ÖB's billiga hovolja, det funkar bättre än bäst! Annars kan man ta vanlig rapsolja, men jag kör på ÖB's och det har hjälpt jätte mycket nu när hovarna är som värst :)

finns tusen trådar om detta om du använder sökfunktionen. är väldigt givande och du kommer hitta allt du söker i fråga om synpunkter och svar för nya trådar dagligen dax upprepar bara svaren :) I övrigt kan jag väl tycka att hovslagaren som hade synpunkter kunde kommit med några konkreta råd?

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 808
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
852
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 601
Senast: super
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Katt i påse
  • Hemlösa hundar ökar