Torra bäddar

Kusebuse

Trådstartare
Var och mockade i stallet idag, och upptäckte då att två bäddar var helt torra! Inget kiss på hela långa natten!
Vad kan detta bero på? Behöver jag vara orolig?:confused:
Kan tillägga att den ena hästen normalt är som en vattensprigare, och hans box är alltid sjöblöt!

Sv: Torra bäddar

Min sambo's travhäst kom in i en period då han vägra kissa inne.
Det första han gjorde när han togs ut på morgonen var att kissa på stallplan, sedan kissade han i hagen innan han togs in.

Så här gjorde han nästan hela sommaren och vi har ingen aning om varför. I sin box är han extremt renlig (hingst) och backar så långt han kan in i boxens vänstra hörn och lägger sina högar. Kissar gör han så nära boxdörren han kan komma, mycket kiss rinner utanför.

Det är precis som att han vill ha hela boxytan ren.

Är hästarna friska & pigga är det nog ingen fara. /Linda

Sv: Torra bäddar

Skönt att höra att det finns fler.
Fast lite konstigt i alla fall, då den ena hästen har varit min i över 20 år(!) och vad jag kan minnas har detta aldrig hänt förut...

Han brukar vara tvärt om - tycker inte om att kissa ute när det är för hårt eller torrt på marken, utan väntar tills han kommer in.

Men han var pigg och glad som vanligt hela dagen och kvällen, så det var nog ingen fara.
Har inte varit i stallet idag, så jag vet inte hur det är.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 228
Senast: Kilauea
·
Foder & Strö Min häst hade lyckats rymma från boxen inatt och nu under kvällen upptäckte vi att han kommit åt en tunna med torr mash som han ätit ur...
Svar
8
· Visningar
1 791
Senast: Robina
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 680
Senast: Freazer
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 837
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka