Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om han är torr... är det verkligen ett schampoo du behöver? Det kan ju torka ut ännu mer. Kanske behöver du någon kräm, ge mer olja i maten - jag vet inte jag bara gissar. Om jag hade samma problem hade jag gått till min djuraffär eller vetrinär och frågat.
Hur ofta badar du hunden? Hur gammal är den?
Kanske badar honom för ofta?
Jag badar min långhåriga hund (med schampoo för långhår) (collie) 2-3ggr om året. (Han är snart 17 månader och har badats totalt 3ggr hitills).
Är han riktigt lerig spolar jag bara av partiet där han är smutsig med vatten.
Har man rullat i häst skit så får man vackert bita i det sura äpplet=)
Ojoj det var väldigt ofta måste jag säga! Jag tror inte ens att jag någonsin har badat en så liten valp öht.Jag badade honom för 3je gången idag. Han är 14 v på fredag.
Håller med.Har man tagit med sig en liten valp till stallet och tillåtit den att rulla sig i hästskit, får man vacker bita i Det sura äpplet.:smirk:
Jag brukar bada mina valpar första gången när de är ca 4 veckor.
Så för tidigt det vet i tusan.
Men iochmed att hunden inte mår bra inombords, så kan det resultera i torr hud.
TS, hur noga är du när du torkar hunden efter den har varit ute?
Är ju väldigt blött ute..
Och jag tror att du skulle ha någon form av olja i maten.
Jag tror inte det kommer påverka hans mage om du inte ger enorma mängder. Ring till vet och rådfråga om du är orolig för magen, det kan knappast behövas ett besök för något sånt.
"mjällar" han? Kan även bero på stress.
prova ta lite babyolja efter brukar göra susen på både människor o djur. ta dock oparfymerad o bara några droppar har hemma jag kan ta med om du vill prova, exemdjur svarar väldigt bra på grönsåpa med det är ju inget som skadar men jag skulle ringa vet först. ses imon. kramis
Åh vilken otursbebis...Förhoppningsvis har han bara smällt i sig för mycket hästbajs när han rullade sig.
![]()