Torns och tågarp?

T

trip

Sitter och planerar tävlandet för min häst och vi har ju i några år nu haft tanken att debutera henne även i fälttävlan.
Men med tanke på skador så är det nog först förhoppningsvis nu i slutet av sommaren/hösten som vi kommer att kunna komma till skott.

De tävlingar som ligger bäst till för oss är Torns och Tågarp.
Jag tävlade en del fälttävlan förr men banorna är ju garanterat ändrade sen dess, tja... torns hade ju sina i Björnstorp på den tiden.

Men hur är dessa banor idag?
Antar att Torns är en ganska öppen bana.
Hur brukar dessa banorna upplevas?
Vi pratar alltså endast debutant klass.

(När jag var aktiv sist så gick tågarps bana först runt i skogen, genom hoppbanan, ner i en håla (om jag minns rätt så var vattnet här) sen över vägen och en slinga på "åker" och sen genom ett hål-hinder ner för en backe och genom en liten "gräshage" och sen tillbaka till hoppbanan där den slutade...)

Vad är det för hinder(-typer) som brukar vara problemen?

Ska bli intressant och se om fälttävlan kan passa min nuvarande häst.
Hon hoppar det mesta utan att blinka men är extremt tittig och spänd på omgivningen...ligger ett grässtrå på fel håll så kan det ju äta upp en!;)

Så ni som varit där "nyligen" ...berätta gärna!

Sv: Torns och tågarp?

Jag red Tågarps bana för några veckor sen och jag tyckte den var ganska så bra. Nuförtiden rider man inte över vägen sas utan banorna går på samma sida som hopp- och dressyrbanorna.
Men om jag skulle debutera en häst skulle jag nog göra det på Torns bana som jag uppfattar som lättare sen de byggde nytt vatten där.
Vattnet i Tågarp ligger fortfarande i gropen som man rider ner i.

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 211
Senast: Freazer
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 906
Senast: Linda_A
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Äntligen är jul och nyår över. Det är en vånda varje gång. Men nu kan man luta sig tillbaka och invänta ljusare tider. Om en månad så...
Svar
3
· Visningar
1 549
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 655
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka