Tornespel!

Sv: Tornespel!

vi är flera stycken faktiskt men ingen har visat sig... Jag kan i a f skylla på bihåleinflammation :(

Jag är Mia, Har sysslat med tornerspel aktivt sedan 1989. Mer känd som "Eldens Härskare" kanske. Driver även www.riddare.nu även om den är grymt ouppdaterad just nu. Rider ett kallblodstravarsto på spel och roar mig även med samma madame med blankvapenstrid.
http://www.riddare.nu/eld för mer om mig...

Jag finns här i kulissen, dyker upp ibland. Numera sällan, eftersom min dator har hängt sig för sista gången. (Rest in pieces!) Lånar burk idag...

Jag heter Ahnna, men rider som Pilgrimernas Beskyddare på mitt fullblodssto Doddo. (Spana in avatarbilden! Visst e vi fin-fina!)
Rider, som Mia, i Nordic Knights - vi finns mestadels runtom i Stor-Stockholm, men vissa medlemmar bor långt, låååångt bort. Har tornerspel över hela Sverige under sommarsäsongen.

Jag halkade in i tornersvängen för ett gäng år sen nu, på grund av en kombination av mina två största hobbys - hästar och dräktsömnad. Nu är min ädla springare utlånad till ett stuteri och väntar en liten fölis till våren, men vi beräknar att vara tillbaka i träning inför nästa års tornersäsong. Kanske dyker jag upp på min shettis istället, det vore väl en syn? :D

Vill ocksåååå ! kan ju vara bra om man skaffar sig en totto först... :angel:

*kl*

Jag rider också tornerspel. Men detta år ligger jag nog ganska lågt på den fronten och försöker fixa riddarprovet hos Bent istället...

Du kan ju alltid börja som väpnare på marken - ett jäkligt bra sätt att lära sig hur allt går till från början.

/scorpan - old school knight

Jag ska hålla tummarna för dig! Ser fram emot att få se dig rida live vid något tillfälle också!

Tyvärr är shettisen också utlånad till avel till och med september, så det blir nog inte i år... Men jag har allvarligt funderat på att chocka Comar med att komma indundrandes på shettisen, iförd full mundering (kanske minus ringbrynja, för viktens skull) och med ett specialsytt schabrak till lillkillen. Men han har ju ingen sadel, så det hänger på att han är snäll och inte busar. Han är inte riden på ett par år, bara körd, så det blir nog lite träning först... Men medge att det skulle vara kul, om jag rider in sist av alla riddare i början på spelet... *drömmer*

Hehe, jo kanske det, men jag vet inte om jag vill göra det med en häst jag inte känner. Rival VET jag skulle springa ut i full fart utan att vara rädd, för han är så pass mycket tävlad på stora tävlingar med mycket ljud och stor publik. Men ponnyridningsponnyerna är ju ridskoleponnyer till vardags, och de verkar inte ha den där extra glimten, liksom...

Men jag fick en förfrågan om jag ville låna Doddos fästman, eller i alla fall hingsten som är far till hennes fölis, istället för Doddo när hon är dräktig. Men jag hade inte råd med stallhyra då, och inte nu heller, så jag fick säga nej. Annars hade han nog inte bangat, en ex-galoppör som vunnit "the big bucks" och som så vitt jag minns aldrig trasslade i startboxarna eller visade nervositet på annat sätt. Det hade varit skitballt att prova med honom...

Japp... Men jag fick inte posta ett snabbsvar som bara hade det ordet, för ett snabbsvar måste ha minst 10 tecken! So there!

Scorpan skrev:
Du kan ju alltid börja som väpnare på marken - ett jäkligt bra sätt att lära sig hur allt går till från början.

/scorpan - old school knight

Hur börjar man som väpnare... ?:crazy:

Ta kontakt med ett lag, se länk i Scorpans svar ovan, och fråga om de behöver väpnare. En del lag är lite reserverade att ta in nya riddare på en gång, men fotfolk behövs alltid.

Jag hade gärna haft en personlig väpnare, eftersom min brutta vid senaste tornerspelet krävde att en snäll person tog tag i båda tyglarna och sjöng (!) för henne mellan starterna! Banan var för kort (ex-galoppörer vill helst inte susa iväg 10 meter och sedan börja bromsa) så hon protesterade vilt emot att hon inte fick springa av sig ordentligt... :crazy:

Jaaaaaaaa, du... KAN det vara... neeeej... Inte skulle väl du...? :angel:

Jag hade röstat på henne som Nordics Kämpe (för nog f-n kämpade hon med Dodden!) men min dator pajade så jag kunde aldrig få iväg nån röst. Och dig hade jag tänkt rösta på som Årets Nordicare! :bump: Du gav mig en tröja när jag frös och en huvudvärkstablett när jag hade feber, det tycker jag är värt en utmärkelse! :love:

När jag var liten var min högsta dröm att bli riddare :) Måste man ha egen häst? Finns det ngt i Göteborg?

Liknande trådar

Hästmänniskan Som rubriken lyder.. vilken gren/grenar eller annat inom häst sysslar ni med och hur kom det sig att ni började med just det?
2
Svar
36
· Visningar
1 892
Senast: Roxy
·
Övr. Hund Finns det några ”officiella” översättningar? :) Tänker då på grenarna vars namn inte rakt av är på engelska t.ex.: - Personspår -...
Svar
8
· Visningar
527
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 448
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst