Torkad Johannesört

p_c

Trådstartare
I somras fick vi ett nytt arrende och tog då en sen skörd där.

Vallen som växte där innehöll mycket ogräs och framför allt Johannesört, så min fråga är hur farligt är torkad Johannesört?

Hästarna kommer att gå på fritillgång på detta foder.

Sv: Torkad Johannesört

Det finns hästar som blivit förgiftade av johannesört så det är ett foder som skulle vara helt främmande för mig att använda.

Sv: Torkad Johannesört

Jo vet de kan bli förgiftade, men trodde inte det var så giftigt efter torkning, men då går det fodret bort. Om inte det är några balar utan ogräs...

Tack för svaren, och tack bettysmatte för länken. Trodde inte det fanns så mkt info kring johannesört i torkad form

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 122
Senast: QueenLilith
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 184
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar