Trådstartare
tex skivade morötter å äpplen, jag läste nyss en tråd om hästgodis å fick en ide om att torka eget "godis" i ugn, men hur många grader å hur lång tid i ugnen ska det stå? hur länge håller sig godiset :confused: att göra såhär så blir de ju riktigt billigt att ge hästen nyttigt godis ofta :D :banana:

Sv: torka

Kan man inte bara hänga upp dem på gammaldgs vis? Hade jag tänkt att göra iaf. Om det går.

Sv: torka

Min moster och hennes barn brukar hänga upp äppleskivor på grillspett ovanför vardagsrumssoffan. Och sedan är det bara att "plocka" när de är mogna :D
Men passa dig för morötterna, så inte de blir dåliga...tror de har en förmåga att bli det.. och så är de lite som betfor, sväller, så man ska inte ge dem i stora mängder torra.

Liknande trådar

Foder & Strö Ja, behöver ge tillskott för Zink och Kopper. Har gett från Krafft och Trikem, det har funkat super bra. Bytte sen till ForagePlus och...
Svar
14
· Visningar
1 933
Senast: Oknytt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 529
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är egentligen på väg att gå och lägga mig, men jag måste skriva ner det här nu, innan jag förtränger det. Ikväll hade jag ätit en...
Svar
0
· Visningar
1 140
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Jag har en liten hund på 4 kg som ibland fått godis med kycklingsmak från Doggy. Idag lyssnade jag på en podd där de tog upp hur...
Svar
2
· Visningar
2 501
Senast: Raderad medlem 120709
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Hästarnas favoritbett