SaraXX
Trådstartare
Självklart är det mest energisnålt att torka tvätten utomhus och det gör jag så länge det går. Nu börjar det bli svårt. Jag har funderat på vilket som är det mest energisnåla sättet att torka tvätten inomhus. Vi har torktumlare och en tvättställning.
Rent spontant är jag emot att använda torktumlaren för det känns onödigt men egentligen vet jag inte vilket som tar mest energi: torka i tumlaren eller torka hängande i badrummet som värms upp av direktverkande el. När man torkar tvätt i badrummet behöver man ha igång fläkten vilket drar ur värme ur huset. Torktumlaren däremot gör ju hela badrummet extra varmt så elvärmen slår ifrån.
Är det någon som har nån aning om vad som är bäst?
/Sara
Rent spontant är jag emot att använda torktumlaren för det känns onödigt men egentligen vet jag inte vilket som tar mest energi: torka i tumlaren eller torka hängande i badrummet som värms upp av direktverkande el. När man torkar tvätt i badrummet behöver man ha igång fläkten vilket drar ur värme ur huset. Torktumlaren däremot gör ju hela badrummet extra varmt så elvärmen slår ifrån.
Är det någon som har nån aning om vad som är bäst?
/Sara