Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Tyvärr vet inte jag heller... Men jag har länge funderat på samma sak! Vi ger våran fjordhäst ca. 5 dl krafft grund, och en massa morötter. Och det tycker iallafall jag låter som en väldigt låg kraftfodergiva. Men hon är superpigg ändå! Kan det vara morötterna som piggar upp?
Hej
Jag ger betfor och lite lucernpellets(1 dl) och då två kilo morötter och har en tosig häst, hon får ca 8 kg hö. Jag har nu slutat med morötter och ska prova ett par dagar utan för att se om det hjälper. Har en kompis vars häst har blivit lugnare sen hon slutade med morötter.Kram Suss
Hej!
Chansen att hästen blir toppad är nog inte så stor men visst finns det energi i morötter oxå. Läser i Freefarms foderlista att 1kg betfor innehåller 11,5 MJ medans 1 kg morötter innehåller 1,5 MJ (bara som jämförelse). Men har upptäckt att det är väldigt individuellt hur åtminstone mina hästar reagerar på foder. Den ena kan man lugnt ge havrekross tex medans den andra blir fullständigt urflippad av det.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.