Top Joley Couer

Sv: Top Joley Couer

Så att hästarna inte mår bra av att flängridas så spelar ingen roll när det är på låg nivå?

Det är väl faktiskt ryttarens problem, när man inte äger hästen kan man inte göra mkt åt det, tyvär. Du kan lämna in en protest, men vad händer då? Ingenting. Och det är inte tillräckligt för att anmäla dom för djurplågeri.
Jag tkr det är ett värre problem på lokal nivå för ponny att ryttare som är för tunga rider sina ponnyer. Det är en tjej, Berta kan vi kalla henne, hon hade en väldigt ädel b-ponny (vet ej om hon har kvar honom) hon var mkt "stor" lr vad man ska säga, runt 80 kg och hon flängred med sin lilla ponny i lb klasserna, domarna vågade inget säga trots att det såg MKT oproportionerligt ut.

Ja det är ju fel men det var väl ändå inte det tråden handlade om??

Nej, men ni skrev om flängridning, och då skrev jag att jag tkr det är värre med oproportionerliga ekipage.

Xeline skrev:
Jag håller tyvärr med. Och det gäller även ponnytävlingar på låg nivå. De som vinner rider som idioter helt på bekostnad av hästarna - allt för att få en blågul. Jag tycker det är tråkigt att det inte är mer stilbedömning på grundnivån.

du skulle behöva komma upp å besöka våra ponnytävlingar... tycker överlag att de flesta som rider lokala här uppe nu rider på ett bra sät.. jo självklart finns de flängisar oxå men oftast är de ponnymamman som skriker rid fortare på framridningen. *rysa*

dom jag brukar åka å hjälpa när de är tävlingsdags rider prydligt med korta vägar med lite större grundgalopp.. inge fläng alls.. *stolt*

en av dom vann dm för ridskoleponny för nån månad sen.. så de går att få blågula rosettter på lokal nivå utan att flängrida

Det beror väl på vilka motståndare man har.Om man tävlat mot flängridare så blir det ju lite svårt.

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 550
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 593
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 218
Senast: QueenLilith
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 236

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka