Kissing Spine

Trådstartare
Jag tror att jag får en hjärnblödning av det programmet...

"Bjaa! Duktig! Kom då! Komsi! Neej, inte äta av korven, här är matte! Komsikommelikomdå!" :love: :love:

När hunden i fråga skiter totalt i husse/matte. Det ska tjatas och tjatas och duttlas, vafasen, säg ÅT hunden! :crazy:

Majken skrattar jag mig fördärvad åt, hon har verkligen pli på sin husse :angel:.
 
Sv: Top Dog.

Jag skrattade också åt Majken med husse. Där kan vi tala om ej konsekvent ägare. ;)
"Majken ligg!" ingen reaktion från hunden den bara sitter. "Majken, ligg!" hunden bryr sig inte det minsta. "Ligg Majken!" samma sak. "Ok, sitt istället då, duktig hund" och så fick hon sin gobit. :rofl:
 
Sv: Top Dog.

Jag var mest imponerad över att alla hundar bara NOSADE på korvarna. Mina hundar hade ätit upp dem direkt och inte bara en, utan de hade inhalerat :rofl:
 
Sv: Top Dog.

Nuvarande hunden skulle nog ha nosat och sedan kommit när jag sagt till, våran förra skulle också ha inhalerat :angel:
 
Sv: Top Dog.

Ääääsch, jag tycker de är så söta:D
Speciellt Majken och... ja vad heter hennes husse?
Och Isabella med matte, också jättesöta!

Inte Jörgen och hans stackars Maja då, då är de andras fjäskmetoder tusen gånger bättre:crazy:


Det där med korven tänkte jag också på, min cocker är jag nästan säker på hade gått fot med mig runt utan att ens nosa, men min rotta hade förmodligen stängt av öronen och goffat i sig ordentligt:D
 
Sv: Top Dog.

När hunden i fråga skiter totalt i husse/matte. Det ska tjatas och tjatas och duttlas, vafasen, säg ÅT hunden! :crazy:

:.

Eller försöka göra sig lite mer intressant än tjatig kanske, så kan man fortfarande ha en hund som lyder för att den vill:idea:

Min lilla räcker det att säga "aaja baaaja" åt med lite menande ton, skulle jag bli skarpare blir hon bara stressad och kan inte lyssna alls.
 
Sv: Top Dog.

Jaa, stackars Maja :(. Fy vad jag tyckte synd om henne. Hon var ju bara stressad för att göra fel :crazy:.

Förstår hur du menar, kanske hade varit bättre att skriva att jag tyckte att de skulle GÖRA något ;). Don efter person, min flicka är också väldigt känslig. Däremot skulle jag vilja ta Majken i örat :angel:
 
Sv: Top Dog.

haha, men majken är ju så söööt:D:angel:
Det är nog tur att hon är en liten hund iallafall, annars hade nog hennes beteende varit ganska... störande:D
 
Sv: Top Dog.

Majken är av den underbara rasen Shih Tzu som jag har 6 av hemma :love: hon är verkligen übersöt!
 
Sv: Top Dog.

Jadå, hon är jättesöt ;). Både jag och mamma sitter och skrattar oss fördärvade, maken till att ha lindat sin husse runt sin tass :D.
 
Sv: Top Dog.

Jadå, hon är jättesöt ;). Både jag och mamma sitter och skrattar oss fördärvade, maken till att ha lindat sin husse runt sin tass :D.
 
Sv: Top Dog.

Inte Jörgen och hans stackars Maja då, då är de andras fjäskmetoder tusen gånger bättre:crazy:


Håller med här, den hunden hade ju inte respekt för sin husse, den var ju uppriktigt rädd för honom. Att en sån vek hund (eller kuvad?) hund dessutom aldrig får beröm och på så vis inget självförtroende alls är för mig helt absurt. Då ser faktiskt jag också hellre fjäsk.
 
Sv: Top Dog.

Ja usch, jag fick ont i magen när jag såg hur han behandlade henne.
Inte en lugn stund liksom, hunden tvingades hela tiden vara på helspänn.

och vad sjutton är det för vits med att hålla på och ta maten från hunden flera gånger?
Gör man minsta fel där känns det som att man lätt får en mataggressiv hund istället...


Och när han sa att "hon är ju glad fortfarande för hon viftar ju på svansen" när han höll på och morra på henne...:(

Det där såg bara ut som osäkerhet från hennes sida och ett sätt att signalera "jag gör mig liten och snäll så du inte blir mer arg på mig fast jag inte vet vad jag har gjort"


De andra ägarna har iaf GLADA hundar, även om deras mattar/hussar kanske inte förstår dem alltid.
men såna misstag gör vi väl alla...
 
Sv: Top Dog.

Håller alldeles med... Den hunden ville man bara krama! :love: :( Stackars liten... Hoppas att han fick sig en tankeställare när han såg programmet.
 
Sv: Top Dog.

jag har sett min hund på teve nu i två dagar! Kul ju!
Han är med varje gång dom ska ha reklam i programmet/eller har haft reklam.
När dom flashar förbi massa hundar så är det min hund som är kinesiska nakenhunden :love: :love:
 
Sv: Top Dog.

Jag skrattade också åt Majken med husse. Där kan vi tala om ej konsekvent ägare. ;)
"Majken ligg!" ingen reaktion från hunden den bara sitter. "Majken, ligg!" hunden bryr sig inte det minsta. "Ligg Majken!" samma sak. "Ok, sitt istället då, duktig hund" och så fick hon sin gobit. :rofl:

:rofl: :rofl: :rofl: Det var ju bäst ju! :smirk: :rofl:
 
Sv: Top Dog.

*KL*
Brukar inte titta på TopDog för jag tycker det är så töntigt..
Men råkade se lite av en slump i morse ^^
Vet inte om det va "programledaren" som höll i majken eller vem det va.. men husse skulle ge majken en gobit och hon riktigt högg efter den o han blev skiträdd ^^ det tyckte jag va lite kul :p
Men det är inget program som jag följer :p
 
Sv: Top Dog.

jag har sett min hund på teve nu i två dagar! Kul ju!
Han är med varje gång dom ska ha reklam i programmet/eller har haft reklam.
När dom flashar förbi massa hundar så är det min hund som är kinesiska nakenhunden :love: :love:

Visst är det han i den snygga smokingen :love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Fulla \"förståsigpåare\". *långt* Jag blir så förbannad. :devil: Efter en heldag efter nattskiftet då jag varit på Ultuna och hälsat på...
Svar
2
· Visningar
729
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp