tonerspel: Ny Devis

Scorpan

Trådstartare
Jag har under de senaste 6 åren låtit mitt riddaralias ha ett "stulet" valspråk. "Optime Olere Occisum Hostem" som om jag fått rätt information skall betyda på ett ungefär "En död fiende luktar gott". Nu när jag _äntligen_ verkar vara klar med min vapenbild vill jag personifiera valspråket också. Gärna i samma stil då riddaraliaset är allt annat än Mr Nice Guy men samtidigt ingen direkt rip-off.

Dessa 5 förslag har jag under morgonen kommit fram till:
1. Fly eller bli bränd
2. Jag räds ej elden
3. Ur elden som en härskare
4. Med eldens hetta och lejonets raseri
5. Bränd fiende skyr elden (förslag från en bekant)

Vad tycker ni?

Skölden kommer se ut så här på ett ungefär:
200568152823_elden3.gif

Sv: tonerspel: Ny Devis

Snygg sköld, och jag tycker alternativ 4 låter bäst. Alternativ 1, då får jag bara tankar om att man "bränner" personer som är intresserade av en, miljöskadad kanske :angel:

hehe jag antecknar en röst på nr 4 ;)

och tack förresten - jag är mkt nöjd med den faktiskt!

Kanske skulle byta ut mitt jag med, men jag är ganska nöjd med "Amor Vincit Omnia"

Kärleken besegrar allt :love:

(Ja jag vet, jag är en liten mjukis!!) :p

hehehe den passar dig =)

Själv har jag fastnat för "Med eldens hetta och lejonets raseri" - vi får se om det blir den devisen i slutänden.

Tack :D

Du får nog se att det blir nr 4, det tycker jag fortfarande, nu när jag sovit på saken

Jag röstar för numer fyra jag med.
hoppas vi syns på rosers jag kommer nämligen med häst i år vilken av hästarna det blir vet jag inte en men jag hoppas att det blir Kurre. Skall bli underbart att få åka upp i år länktar så det skriker. :bump:
Ps jag får byta vapen sköld din är för lik min :D

Lejonet är det samma anars så är mitt vapen blåt med ett lejon i silver och tre silver stärner. så man kan nog skilja oss åt men jag kan nog sätta mit lejon ner i stälet för att det står upp så blir det mindre likt. Men din sköld är jätte fin. :D

va kul att ni gillar den - jag gillar den mer och mer själv!

/Scorpan, helt slut efter en helgs renovering...

4. Med eldens hetta och lejonets raseri
5. Bränd fiende skyr elden (förslag från en bekant)

De två äger!
Vilken tornerspelsgruppp e du med i?

Läste om scorpan... Beklagar, vet själv hur svårt det är att förlora en fyrbent vän....

Men jag läste att hennes pappa var messerschmitt.
Riddare salo af telgehus i bockens kämpar har en valack som ocxå är efter messerschmitt. Anledningen till at jag vet är att jag rider honom.
Tänkte det vore kul att veta :)

Jag rider numera fö Nordic Knights.
Att salo's häst är en messerschmittare visste jag redan - han verkar vara en trevlig häst. Scopan var visserligen rätt vass men ändå en underbar individ.

"Eldens Hetta Lejonets Raseri" kommer det bli direkt översatt fån latin =)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka