Tonårsföräldrar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tonårsföräldrar!

Mina är ute, eller ute och ute, de sover över hos nån av kompisarna, dvs äter en massa god mat, poppar popcorn och tittar på film. ELLER åker till stan och går på bio. Ungefär 1-2 gånger i månaden. Lite olike beroende på om det är lov eller inte.

Eller så har vi ett hyde hemma hos oss.

I regel sover de över, eftersom vi bor lite avsides, om de inte gör det så hämtar jag för det mesta - eftersom sista bussen går 22.00
 
Sv: Tonårsföräldrar!

Våra (15 och 17) är inte ute så ofta - någon gng/mån och då i regel hemma hos någon kompis. Vi lämnar och hämtar alltid.
 
Sv: Tonårsföräldrar!

Jag är inte tonårsförälder men har precis lämnat tonåren! Jag å min bästa kompis hade ALLTID tider. När vi var 13 var det kl 22 som gällde. När vi blev 14 var det kl 23 och så kl 24 när vi var 15. Vi cyklade alltid eller så skjutsade våra föräldrar. Vi fick aldrig (så länge jag bodde hemma) åka nånstans utan att FÖRST ha fixat skjuts hem. För då visste föräldrarna att vi alltid tog oss hem. Om vi skulle nån annanstans under kvällens gång så måste vi ringa hem å tala om så att de visste var vi var. Nolltolerans till alkohol och sena hemkomster så vi skötte oss till punkt och pricka!
Har funkat superbra! Vi var aldrig sura på våra föräldrar fast än vi var de enda med tider och regler. De andra ungdomarna spottade på sina föräldrar fast än de fick göra som de ville.(kanske just därför...)
Ungdomar BEHÖVER gränser!! Jag har alltid vetat att mina föräldrar älskar och bryr sig om mig. De var aldrig överbeskyddade, vi hade bara fasta regler som gav TRYGGHET!
Våra tonårskompisar vars föräldrar inte brydde sig om när de kom hem eller om de var stupfulla - de var osäkra och olyckliga. Hävdade sig hela tiden och bråkade. Hittade ingen trygghet nånstans å hatade sina föräldrar.
Idag är jag väldigt säker i mig själv och vet vad jag vill med mitt liv. Min bästa vän är likadan. Men våra andra kompisar... de bråkar fortfarande runt, super å är lessna... kanske har det att göra med vår uppväxt...? man kan undra...

så gör ingen björntjänst. Tro inte att ungdomarna älskar er föräldrar mer för att ni låter dem va ute så länge de vill. Visa dem att ni bryr dig!

//22 årig tjej
 
Sv: Tonårsföräldrar!

Än så länge har jag bara en tonåring och han är ute varje helg som han är hos oss. Han är hos sin pappa varannnan helg.
Han är väldigt kompisberoende och det är bara kompisar som gäller just nu.

Dom brukar sova över hos varann, titta på filmer, bada i tunna, drälla på byn mm. Dom har aldrig hittills tagit bussen och dragit iväg och gjort något, inte på kvällstid iaf. Ibland sticker dom ju till Uppsala och shoppar men det är på dagtid.

Eftersom det hittills inte hänt att dom stuckit iväg med buss ed på kvällstid så cyklar grabben hem. Ibland är han iofs i grannbyn Östervåla och då är det ju hämtning som gäller.
 
Sv: Tonårsföräldrar!

Dottern är ute kanske någon gång i månaden. Då oftast på bio.
Då hämtar vi henne i stan. Eftersom det inte går någon buss ut till oss så hämtar vi alltid henne. Närmaste hållplats från oss ligger 5 km bort.
Men eftersom jag inte vill att hon traskar runt på stan sena kvällar så åker vi dit och hämtar henne istället.
 
Sv: Tonårsföräldrar!

Jag hade inga sådana regler när jag var minderårig. Jag fick i princip vara ute hur länge jag ville och behövde inte ringa. Föräldrarna ringde inte heller mig på kvällarna (det har hänt en gång när dom undrade något).
Jag fick ta mig hem själv men jag visste att jag kunde ringa om det behövdes. (Det hände en gång när det var stopp i trafiken mitt i natten).
Men jag var i ju i princip alltid ute med mina kommpisar som jag bor granne med = Jag gick aldrig ensam hem.

Jag tycker inte jag har tagit någon skada alls av detta. Jag känner/kännde mig välldigt trygg i det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 532
Senast: Modest
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 913
Småbarn Hur lärde du dig att simma? Fick du någon simundervisning i skolan, eller genom kommunen, privat? Hur har du gjort med dina barn, lärt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 657
Senast: Lingon
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 157
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Julklappstips till tränare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp