Tömmkörningsgjord

T

Touchie

Hejsan nu ska jag köpa en ny tömkörningsgjord och undrar om det är någon som vet hur globus tömmkörningsgjord ( i läder ) är
hör av er om ni har " synpunkter"
mvh emma :laugh:

Sv: Tömmkörningsgjord

Hallå där!
Jag har en globus (den ser lite ut som Tärnsjös) med stående tömringar. Den är jättebra och ställbar...jag använder der både på kallblodtravaren & ardennern :D
Nu har jag köpt töm från Tärnsjö och är såå nöjd :love: den tömmen är oslagbar!!!

Vad kostar en globus tömkörningsgjord i läder?. letar som tusan efter en tömkörningsgjord som kan passa min ardenner, alla ja hittat är för små, men du skriver att du har den gjorden på din ardenner så det kanske finns hopp att det kan passa :D

Jag köpte ett kitt med töm och underlägg för 1500 kr...det var nån drive dom hade på kings, här finns det och säkert på fler ställen oxå ;)
http://driveout.se/selkammaren/index.php?act=viewProd&productId=258

Fick reda på att den där gjorden går runt hästar som är ca 235-240cm i omfång. va ute och mätte min ardenner och han är ca 230 och är en unghäst på 3 år. Hur stor är din ardenner? Passar den bra?. Blir lite velig om ja vågar beställa gjorden, kommer den passa och hur länge då .. hmm
Du skrev att du hade din på en ardenner därför ja skrev till dig :)

En vän till mig fick runt sin! Men efter sommar betet gick det inte :angel:. Men det löste hon genom att köpa en gjord från en trav shop :)!

Mvh
Emma

Tack! Han är lite barnslig men helt otroligt snäll och sööt...hoppas jag hinner med att köra in honom bara :laugh:

Jag tycker det bara är kul när de är lite barnsliga :). Även de stora är som små barn =).
Är han inriden elelr går han bara?. Ah det kommer det där med inkörningen, när man har tid, min är 3 år o ja har haft lite panik för ja inte har grjer till han så ja inte kan köra in honom, men ah det kommer spela roll ja ska inte jobba med han så då behöver man inte ha panik :P

Ja dom är ju kul när dom har barnasinnet kvar, men allt blir så STORT när dom får för sig nåt :eek:

Han är riden och tömkörd...dock inte i full kondition dirrekt men vi kämpar på.

Han har tydligen varit med om en skräckfärd förföljd av en gammal såmaskin, detta på hörsägen visserligen. Han har varit lite bakrädd så nåt har iaf hänt tidigare i hans liv.
Nu har han bott hos oss i 2 år och nu känner han sig trygg & vi har fått en lugn relation :laugh:

I går släpade jag en stor kvist/sly brevid när vi var på promenad, han tittade på den sen tog han tag och bar den i munnen en bit :p inte så förskräckt av prasslet iaf...en bra början!

Håller med, allting blir enormt stort när de gör ngt och man flyger som en vante :D. Men skönt att de inte är elaka utan bara busiga :).

Skönt att ni fått en bra relation ihop, bakskygghet kan sitta kvar hela livet, men verkar som ni kommer jobba bort det om ni inte redan gjort det ;)

haha det där med kvisten känner jag igen, min gör likadant med allt jag släpar eller rör honom med, han ska ha allt i munnen :laugh:.
När man fyller badkaret i hagen får man stå o vakta slangen annars kommer han o tar den o försöker springa iväg o ploppen i badkaret rycker han upp om man inte passar det.. Haha älskar när de busar runt!

Jag har Globus tömkörningsgjord och är än sålänge nöjd med den. Jag har haft den i ca 1,5 år. Den ligger bra både på mina fullblod och på min shire och visar inte några tecken på att bli utsliten i det närmaste.

Jag har Globus tömkörningsgjord och är än sålänge nöjd med den. Jag har haft den i ca 1,5 år. Den ligger bra både på mina fullblod och på min shire och visar inte några tecken på att bli utsliten i det närmaste.

Tackar för svar :). Har nästan bestämt mig för att köpa en globus, alal säger att den är riktigt bra och att den passar typ alla hästar och det är ju suveränt!:)

Liknande trådar

Hästvård Hejsan Vårt stall har provtagit två hästar för EHV-1 då de haft neurologiska besvär. Vi får troligen provsvaren imorgon. Min häst som är...
Svar
3
· Visningar
479
Senast: Anonym456
·
Hästvård Hej! Jag undrar över en sak. Min sambo jobbar på ett stort värmeverk och de använder ren beckolja i sitt jobb. Jag har kollat på ren...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: Empalie
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
683
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 192
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka