Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Håller på att titta på tömkörningsutrustning till våra islandshästar och har fastnat för Anders Erikssons däckel hos Tärnsjö garveri. Nu funderar jag över längden på tömmarna.
Vilken längd på tömmar använder ni (eller önskar att ni hade) vid tömkörning av era islandshästar?
Jag har följt Anders Erikssons personliga råd och köpt långa tömmar i läder. Har dock valt globus som är rimliga i pris jämfört med Tärnsjö.
Globus blir säkert också riktigt OK när de är riktigt väl insmorda, tar lite tid innan det jobbet är klart dock.
Har också Globus tömmar. Funkar utmärkt. Har även Globus gjorden och den är också bra. Många varianter på inspänningsringar och som sagt ovan, två gjordar.
Det blev en Globus special och 12 m lädertöm som beställdes i fredags.
Testade olika längder på tömmar i helgen och tror att 12 meter kommer att funka bra.
Helst hade jag köpt AE:s däckel, men eftersom Globusen fått bra kritik från de som använder den så fick det bli den. Finns säkert annat att lägga mellanskillnaden på.
Hundavel & Ras
Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.