Tömma datorn?

R

Revontuli

Hur tömmer man hela datorn? Behöver man några skivor eller sånt?

Det är så att först la MSN messenger av, nu går det inte ens att installera, trots att jag gör som det står på deras hemsida. Min dator har startat en brandvägg av sig självt, eller ngt. Plötsligt blinkade lampan i bearshare gult och det stod TCP firewalled.

Jag ska inte ha nån brandvägg så vitt jag vet :crazy:

Samma dag lägger windows media player också av. Har virusscannat datorn men hittar inga virus. Kan inte förstå vad som är felet?

hjälp! :D
 
Sv: Tömma datorn?

Nu står det helt plötsligt TCP non firewalled :crazy:
 
Sv: Tömma datorn?

Välkommen till datorns "underbara" värld.. ;)

Först och främst.. denna brandvägg du pratar om.. är en inbyggd brandvägg i Windows XP som kom med Service Pack 2.. Den går att stänga av i Kontrollpanalen om man vill.. Men det är ingen bra ide om man inte har någon typ av bredbands delare eller annan brandvägg.. Heter just brandvägg av en annledning! =)

För det andra då.. du behöver troligen installera om din dator.. Om du har en dator från typ Dell eller något liknande.. så borde du ha fått me så kallade Recovery Skivor. Ring deras suport för hjälp.. Eller leta upp någon i din närhet som är grym på datorer! =) Finns alltid någon om man snokar tillräckligt! =)
 
Sv: Tömma datorn?

Men sen är det ju så att jag har en Win98 :D jag har en D-link som delar bredbandet, jo. Då datorn inte är min från början så har jag faktist inga skivor alls till den :crazy:
 
Sv: Tömma datorn?

Windows 98 alltså.. hehe.. Hur länge har du haft den utan att den varit ominstallerad? =)
Windows XP är ganska bra och så.. men på den gamla (inte så)-goda tiden närm an körde win98.. Installerade jag om min dator typ varge halvår.. ;)
 
Sv: Tömma datorn?

jag vet inte det har inte varit särskilt mkt grejs på datan här.. hmm.. Den var helt tom sånär som på Win98 och word och såna standardgrejer när jag fick den i somras. Messenger är det som stör mig mest att det inte funkar, allting annat flyter på utan större anmärkningar (värre har man varit med om). ;)


-Hjälp- :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp