Tömkörningssele

E

Ewe89

Alla pratar om hur bra det är att tömköra. Men så kollade jag på hööks vad en tömsele (eller vad det nu heter) kostar, å den kostar ju flera tusen. finns det inget billigare alternativ för dem som e lite snålare av sig?

jag har en sån där billig tömkörningsgjord(som du väl menar :confused: ) som typ alla har, en svart, rätt snygg i läder, finns i nästan alla hästbutiker, tror inte att den kostar över 400.

finns en variant här http://www.hastbutiken.se/ under trav och körutrustning för 250 spänn.

kram

Hööks har en bra för 400:-. Inte i läder men det fungerar ändå! Viktigt är att den ska ha många ringar så att man kan variera tömsättningen och att ringarna ska vara så stora/tömmarna så små att de glider lätt genom ringarna.

Hööks har en neoprenegjord för ca 400:- som funkar jättebra.

Den har många ringar, så du kan ändra tömsättningen efter behov. Det är bättre än de billigaste longergjordarna där du bara har ett läge för tömmarna.

Har en tömkörningssele av den billigare varianten, den duger men den åker gärna runt! Har prövat den på 2 olika hästar (en med manke och en utan..) och på båda har den börjat glida runt. Dessutom saknar jag fler ringar...
Tror att den på Hööks är lite bättre och den kostar ju inte så mkt.... (har klämt den och den verkar ok.)

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
779
Senast: Lisen82
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte...
2
Svar
29
· Visningar
1 427
Juridik & Ekonomi Jag flyger extremt sällan, och vet därför inte riktigt hur jag ska gå tillväga nu när mitt första flyg på flera år blev inställt. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 413
Senast: Acto
·
Utrustning Är det någon som vet innebredden på de olika modellerna för Boj och Thule? Jag är lite osäker på vad allt heter och vad de finns i för...
Svar
2
· Visningar
368
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka