tömkörningsgjord när man kör?

BulletForMyValentine

Trådstartare
hej bar aundrar en sak.
om man redan har en tömkörningsgjord med svanskappa o köper en lös brösta, draglinor, bakselse, o skakelremmar. kam man köra med det då?

om man sätter skakelremmarna i gjorden, bröstan runt halsenpoå hästen med draglinorna fästa i den o vidare till svängeln, bakselen i rockarden.

det måste la bli typ som en vanlig sele?:confused:

det är en lätt rockard jag har

mkt tacksam vör svar
//B

ursäkta svatfelen, men de e inte lätt o skriva när man har en hund i knät:p

Sv: tömkörningsgjord när man kör?

Du saknar bukgjord på tömkörningsdäckeln så din häst har inget att bromsa vagnen med när du gör halt och i nedförsbacke. Du kan ju sätta på en baksele och fästa den direkt i skaklarna så blir det lite bättre.

men om det enda du har är just tömkörningsgjord, så varför inte köpa en hel sele ist? Blir det inte billigare än att köpa alla andra grejer löst? dessutom är det la mycket bättre och ha en däckel som är gjord för körning, som är mycket kraftigare och hållbarare..

okej tack för svaren ja, ja har försökt räkna på de men de går inte vidare bra:p
får se hur ja gör

Tömkörningsgjorden är inte gjord för att hänga någon vikt i dessutom så tror jag att konstruktionen inte är tillräckligt stark för att detta ska vara hållbart.

Bättre att köpa en riktig däckel.

Liknande trådar

Körning Hej! Jag har nu en komplett fast bröstsele som jag tömkört med men då planen är att köra in ponnyn vill jag ha en lös bröstsele. Har...
Svar
6
· Visningar
1 246
Trav Hej! Jag har nyligen köpt mig en rockard och ska börja köra lite grann. Går även en kortkurs på Åby Travet för nybörjare inom körning...
Svar
2
· Visningar
2 100
Senast: Texaz
·
Körning Min travare körs idag med remsele, långbrösta och rockard gjord på bilaxel. Förspänd på vanligt sätt med skaklarna fästa i däckeln med...
Svar
6
· Visningar
1 147
Senast: Cilva
·
Körning Jag har lyckats byta till mig en modifierad smålandstrilla (sänkt, med gummihjul) med parstång och kompletta parselar (nåja, bakselar...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 374
Senast: trassel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka