Tömkörning

Fillifjonkan

Trådstartare
Jag och några i stallet skulle vilja lära oss riktig tömkörning. Är det någon som vet vart man kan hitta en sådan instruktör? Finns det någon hemsida med sådan info samlad?

Har tittat här på buke men inte hittat nåt.

Sv: Tömkörning

Finns en tråd redan , men jag svarar ändå: kontakta en utbildad ridinstruktör, de ska kunna tömköra. Alternativt kan ni kolla på kuskringen.se och se om det finns några instruktörer i närheten som ni kan hyra in.

ska ridinstruktörer kunna tömköra?! Så är nog tyvärr inte fallet för de jag känner till...

Mitt råd är att kontakta en dressyrtränare. Jag har tagit lektioner i tömkörning av min dressyrtränare. Jag vet flera tränare som ger lektioner i tömkörning om man ber om det.

Kontakta Anders Eriksson på Rockelstad Sparreholm. Han är proffs och utbildar. Han vet säkert var ni kan hitta någon som kan. Det är en konst att göra det rätt.
Lycka till.

Om en person är utbildad instruktör tycker jag det låter väldigt märkligt om h*n inte kan tömköra. :eek:

ridinsturktör... kan och kan, det är ju en bit mellan att veta hur man gör och att verkligen kunna göra det.

Min dressyrtränare har lärt mig det, vi höll på mycket med det ett tag. Mitt fullblod kunde öppna, slutor, skänkelvikningar, framdelsvändningar och bakdelsvändningar med tömmarna, skitkul när man kan. Halvblodet jag har nu är på tok för ouppmärksam...

Lycka till!!

/E

Gå in och kika på vad ridklubbarna runt er har att erbjuda. En hel del ordnar tömkörningskurser och då är det ju bara att haka på.

Tja, nog är jag övertygad att om man är utbildad instruktör från Strömsholm så nog har man fått lära sig att tömköra. Kan man inte tömköra undrar jag var de fått sin utbildning! :eek:

Fillifjonkan skrev:
Jag och några i stallet skulle vilja lära oss riktig tömkörning. Är det någon som vet vart man kan hitta en sådan instruktör? Finns det någon hemsida med sådan info samlad?

Har tittat här på buke men inte hittat nåt.

Kolla på tränarportalen, där finns t ex KG Svensson som är proffs på tömkörning.

Liknande trådar

Träning Jag skulle vilja lära mig mer om att arbeta min häst från marken med tömkörning. Frågan är, hur mycket av detta kan man lära sig via...
Svar
15
· Visningar
1 412
Senast: EZMK
·
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
471
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 299
Fritid Har kikat runt lite på SL:s hemsida och det jag inte riktigt hittar är hur långt jag kan åka på en biljett. När jag till exempel ska...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
1 902
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar