Tömkörning!!

H

hotstuff

tänkte höra efter när kan man börja tömköra sina fölisar? :banana:
 
vid ett års ålder. typ.beror fråm häst till häst men runt där kan man börja tömköra dem en tur ute i skogen eller hemma på vägen eller så,inte på bana dock...det sliter så mycket på dem...tycker jag iaf..
 
min är 1 år och ca 8 mån och idag provade jag tömkörningsgjorden fastspänd (ridhus) för första gången) tänkte börja lulla i skogen så fort hon vant sig. tänker dock gå på bana iaf 5 ggr innan så hon förstår stopp, fram och sväng.
 
Kanoooonbra.. fortsätt i *sakta mak* med detta, korta stunder (ca 10 - 15 min) då & då ute i skogen eller längs traktorvägar!

Önskar att jag också kunde vara såååå duktig som du :smirk:!

Mvh/ :)Bia
 

Liknande trådar

Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
460
Senast: Cattis_E
·
Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 389
Senast: Cs218
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp