Sv: tömkörning?
KL
Konstiga regler överhuvudtaget -varför skulle ridning "vara mer viktigt" än longering/tömkörning?! Hästen jobbas väl i vilket fall? Så länge man inte är i vägen för varandra men det gäller ju vilken ridning som helst.
Och ja, nu är jag tillbaka (hon med den feta shettisen och den lilla rödhättan). Har haft vattkoppar på mina tvåbenta hjärtan så de fyrbenta har levt som pensionärer med ut o in ur hagen. Just ja, han går inte längre under namnet Mirre utan under titelt AvkastarKung. Hmpf. Hade en provryttare här på nio bast o han dängde henne i backen två gånger, tre gånger satt hon rejält löst och ytterligare tre gånger lyckades hon få stopp i tid.
Trixet? Det uråldrigaste i världen. Trava fint framåt, kör ned huvudet samtidigt som du stannar tvärt och vänd sen en skarp gir åt valfritt håll. Som vanligt är han en gentleman (har ju beskrivit innan hur han stannar när vi byter varv för att jag ska få trassla ut tömmarna) så han stannar o tittar så ryttaren ligger tryggt på marken utan att ha fastnat någonstans på vägen ned och sen knallar han iväg.
Matte a la 64 kilo blev mycket arg och hoppade upp i ponnyputan (med mer än halva arslet utanför, i jumpaskor o med en nioåringshjälm på huvudet) tvingade det lilla odjuret att springa och ojsan hejsan vad han sprang men inte tusan försöket han stanna. SHETTIS! Han kände väl att jag var arg. Jag som hade förbrett för lite pisk på den tjocka rumpan med ett rosaglittrande spö)
Nåja. AvkastarKungen ska tömköras i morgon i SNÖ. Looove! (förresten, den stackars nioåringen blev livrädd när jag hämtade longerpisken för att få lite fart under sulorn "ä..ä..äär h h h aan r r r r rääddddd för dddd en ddddääärrr??!?!)
Nej.
// Anni som tänkte på er nu när hon dricker VIN för första gånger på ett år och fyra månader. I ensamhet. Karln är ute o spårar varg. Gulligt.