Sv: tömkörning?
Hur stor e din han? Jag vet ju själv vilka älgkliv jag själv får dra till med när det blir galopp på rakt spår för oss...det är som ett måste att först lägga en volt och få hjälp med samlingen och sen kan man gå ut på långsidan. Men man får faktiskt rätt mycket hjälp, balans och gas när man håller i tömmarna... inte jätte optimalt för man vill ju inte hänga i tömmarna... men blir wille riktigt pigg så nästan flyyyger man efter ^^
sweet att de gick bra, när vi var i ridhuset igår så läg jag wille trava igenom kroppen (han ska gå träning fre och sön så wille ta de lite chill men ändå att han skulle få röra sig) och så fick jag en syrlig kommentar av en känt syrlig kvinna på området.
hon: det är en unghäst va *syrlig*
jag: ja, han är 5
hon: JA! Då är han ju en unghäst *syrligare*
jag. Jaa
I lite drygt ett och ett halvt år till!
Man måste krossa syrliga människor med att va glad, och mig kommer hon inte åt... Men haha det var uppenbarligen rätt tydligt igår att han var ung här han gasade runt där inne i ridhuset.. äääh vi hade roligt iaf och galoppen var faktiskt stundtals bra faktiskt
Men jag gissar att nämda syrliga tant inte riktigt uppskattade det, då hon alltid longerar sin unghäst innan hon vågar sitta upp, och därmed tvingar alla andra att trycka ihop sig på en del av ridhuset trotts att man inte får göra så... och det är aldrig någon som vågar säga ifrån till henne eftersom hon e så jävla syrlig.. men mig krossar hon inte
Och när hon började plocka fram linan när små kiddsen gått så frågade jag om hon skulle longera och då fatta hon hinten och sa nej
Sen när jag packade ihop och gick så vågade hon börja longera ^^
sägas ska att jag inte är den som är den.. hade de vart någon annan, som vanligtvis snällt frågat och vart trevlig så hade jag aldrig knölat mot.. men såna där syrliga människor har inget o hämta.. min förra inackordering knackade på min dörr en dag och stod och grät och ville låna toaletten så hon kunde tvätta av sig.. hade mött nämnda syrliga tant i ridhuset som hoppas på henne och vart så elak att hon börja grina och gick där ifrån.. jävla kärring...
bla bla bla, bla bla bla bla.. BLA! *kackel*