Tömköra westernhäst?

Sv: Tömköra westernhäst?

Tack alla för uppmuntrande svar! På Lördag är det kurs, håll tummarna för mig och Harry!:crazy:

Sv: Tömköra westernhäst?

Alla tömkör inte som man gör inom engelskridningen, dvs. det du beskriver.
Många westerntränare/ryttare tömkör med lösare linor och har den yttre ovan hasen men nedanför rumpan. Inte över ryggen:idea:

Inom western will man att hästarna skall vara vana med linor som kan trassla in sig runt benen därför att dom används i boskapsarbete och där använder man lasso. Vi gör lika dant när vi longerar vi är inte så himla rädda för att dom skall få linan "fel" av samma anledning.:idea:

monke:)

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
597
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat