Tomie & Jag

T

Troya

Hur ser detta ut? För utom mitt dåliga skänkelläge!

Har haft Thomas Town aka. Tomie i ca 1 år.
Är ganska nöjd med tanke på att det är första gången han hoppar 1 meter, så jag ville göra det lättare för honom med bom framför o.s.v. Han har okänd stam, imp. Irland. Tinkerhäst.

Först 50 cm:
IMG_8485.jpg

50 cm igen:
IMG_8498.jpg

Och slutligen 1 m:
IMG_8490.jpg

1 meter åt andra hållet:
IMG_8495.jpg

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tomie & Jag

.. och självklart fick jag för mig att jag skapade tråden i Hoppgnägg. Ursäkta :p

Jaså? :crazy:

Tur att ingen sa det innan jag hoppade, då hade jag nog aldrig vågat. Inte på den här hästen iallafall :p

Jättesöt häst :love:
Gillar hästar med mycket hovskägg :d

Jättesöt häst :love:
Gillar hästar med mycket hovskägg :d

Ja jag har väl säkert vänt ut och in på halva Sverige efter ett par passande benskydd. Jag har endast ett par i smidigt gel och de var ändå lite långa så jag tog fram STORA saxen och kapade dem ett par cm.

Vad ser bra ut/mindre bra ut på bilderna?

Vad ser bra ut/mindre bra ut på bilderna?

Din sits och blick är väldigt bra! :)
Akta bara så att inte skänkeln åker bak.
Hästen ser pigg och samarbetsvillig ut och verkar tycka det är roligt, vilket ger ett bra allmännt intryck!

Ja, jag hittar inget att klaga på, förutom skänklarna... :)

Din sits och blick är väldigt bra! :)
Akta bara så att inte skänkeln åker bak.
Hästen ser pigg och samarbetsvillig ut och verkar tycka det är roligt, vilket ger ett bra allmännt intryck!

Ja, jag hittar inget att klaga på, förutom skänklarna... :)

:bow: Jo tack det vet jag redan. Och jäklar vad han tog i för att komma över :D Kolla liksom där bakbenen lämnar marken på den första 1 meters bilden!

Ellen

Vilket hovskägg!:D

Som de andra skrivit så får nu tänka lite på dina skänklar så de inte glider bak. Förövrigt ser det bra ut, bra blick(möjligtvis att du kan höja hakan ibland) och bra hand:)

Liknande trådar

Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
4 261
Senast: Efwa
·
Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 371
Senast: fio
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 934
Senast: Milosari
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 881
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix