Tomatfläckar på tapet

Youmeoh

Trådstartare
Hade världshistoriens värsta kaosmorgon i morse, som slutade med (bland annat) att jag tappade en termosmugg med linssoppa i golvet. Inte nog med att jag fick vinka adjö till lunchen och missa ett par bussar till skolan medan jag skurade upp all soppa - mina nya vita tapeter fick en rejäl dusch! :cry::nailbiting:
Lyckades få bort det mesta och större delen av köksbordet skymmer, men det är ändå svaga rosa fläckar som åtminstone jag kommer se och störa mig något enormt på.
Så frågan lyder.. går det över huvud taget att få bort fläckarna?! Isåfall, hur??

Sv: Tomatfläckar på tapet

Galltvål borde funka, om du inte tar för mycket vatten så tapeten blir ful :)

När det gäller tomatfläckar så tror jag att du får leva med det eller tapetsera över, jag har svårt att tro att något kan få bort fläckarna utan att även tapeten försvinner.

Vet inte om tomat är värre men rödvin på väggarna (som upptäckts först flera dagar senare) har jag fått bort hur lätt som helst med Vanish.

0216765_l.jpg

Tomat-fläckar är det enda jag hittills inte fått bort med Vanish (men jag har inte testat varken blåbär eller rödbeta än).

Liknande trådar

Hemmet Äntligen har vi fått tummen ur och börjat göra huset till vårt. Det var nästan ny rustat när vi flyttade in, men oj vad 3 år med...
Svar
1
· Visningar
1 042
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka