red för en islandshäst ridlärare i torsdas, och vi skulle träna tölt ridning. Mitt problem är att hästen jag rider "glömmer" bort mig när han blir litte stressad, och när vi skulle tölta ville ridläraren att jag skulle tölta FORT hela tiden för att tölten skulle bli bättre, det ända jag tyckte hände var att hästen drog ivägg och ville inte lyssna på mina halv halter, om jag inte slet honom i munnen (som jag då självklart inte ville göra) som jag tyvärr vart tvungen att göra.. *sucka*
Jag undrar då om en passig tölt blir bättre om man rider fort el inte..
När inte jag lyckades göra som hon ville (med hårdare hjälper än jag önskar använda) så satte hon upp på hästen och red ivägg fort fort med slit i munnen på den stackart pojken..
*sucka*
Personligen skulle jag nog villja vänta litte med att tölta till hästen var mjuk och avslappnad.
Jag undrar då om en passig tölt blir bättre om man rider fort el inte..
När inte jag lyckades göra som hon ville (med hårdare hjälper än jag önskar använda) så satte hon upp på hästen och red ivägg fort fort med slit i munnen på den stackart pojken..
*sucka*
Personligen skulle jag nog villja vänta litte med att tölta till hästen var mjuk och avslappnad.