tolkning av nya reglerna

Sv: tolkning av nya reglerna

Kul, men...ännu virrigare i sekretariatet eftersom förvånansvärt många inte vet vilken avdelning de ska starta i! Och när man påpekar att de själva gjort anmälan över internet säger de oftast att datorn sorterat dem fel. Tänk vad många "felsorterade" det ska bli nu...
och snacka inte om innan all sekretariatspersonal blivit uppdaterad. ;)

Håller med dig! Sitter oftast själv i sekretariatet, och tycker jag håller mig uppdaterad, men även jag är ju ute på tävlingar, och då lämnar det ibland mer att önska...

Håller med dig! Sitter oftast själv i sekretariatet, och tycker jag håller mig uppdaterad, men även jag är ju ute på tävlingar, och då lämnar det ibland mer att önska...

Ska vara lite rättvis och tillägga att det även gäller domare/öd som inte alltid är "uppdaterade".
Spec vad gäller avd A och B och olika distrikts regler. Kanske enklare nu. :idea:

Jag tror inte att det finns någon som skulle bry sej om att tävla en duktig MSV ponny i avdelning B. Avdelning B startar man med unghästar och hästar som behöver ridas till.
Det kan ju finnas ponnyer som tävlat högt men som av en eller annan anledning(tex skada/olycka/rädsla) behöver få "börja om på lite lägre nivå, och med en säker och skicklig äldre ryttare på ryggen...
Det har hänt mer än en gång genom årens lopp.

Tycker det är ett mkt bra initiativ!

Tror inte det finns många som kommer att åka runt och bara plocka rosetter på sina urvuxna ponnyer, det skulle ju se hemskt patetsikt ut...eller

Tror inte det finns många som kommer att åka runt och bara plocka rosetter på sina urvuxna ponnyer, det skulle ju se hemskt patetsikt ut...eller
och om det skulle vara så "so what". :idea:
Det är ju upp till var och en. Kanske kan man locka någon mer att "tävla"? Kanske det leder vidare i tävlandet.

Jag som är motståndare till tidsjakten/flåridningen i 90/100 ser detta som ett utmärkt komplement för att få den unga ryttaren som börjar med häst att få en belöning för en felfri runda. (Här omkring krävs alltid felfritt...) Jag vet att det är rosett som lockar ibland och låt det vara det den tiden. Man utvecklas ju vidare tids nog.

Fråga:
Är detta anledningen till att en klubb i Skåne höjt avd B till 100:- ?
Är det fler som höjt avgiften för avd B i år?

De nya reglerna låter väl jättebra.

Perfekt att vuxna kan hjälpa till att utbilda även lite äldre ponnyer och även debutera dem i lite högre klasser.

På hästsidan är det ju också bra om man vill upp och "nosa" på en ny klass och att man då kan rida clear round i 130, det känns ju ialla fall lite enklare då...:crazy:

Hoppas detta främjar utbildningen av våra hästar och ponnyer och att det gör att folk inte har så bråttom med sina hästar/ponnyer.

:banana:

nåt som inte är genomtänkt är 6 sekunders regeln *morr*

Nej, de körde ju med den i Mjölby under lördagen. Var det där med C-ponnyer mot D-ponnyer eller vad? Jag hörde inte att Marita sa någon förklaring.

Liknande trådar

Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 479
Senast: Ewelina02
·
Hoppning Hej! I helgen red jag en Reg. 110 bed. A. Klassen efter min var en 120 bed. A. Tävlingsveterinär var på plats men då jag är lärd att...
Svar
16
· Visningar
10 338
Senast: Lady_S
·
C
Dressyr I mitt distrikt har det precis varit dressyr DM både för ponny och storhäst. Tyvärr är många ryttare missnöjda med reglerna och det har...
Svar
9
· Visningar
2 756
Senast: Lady_S
·
Hoppning Är det någon som vet hur många ekipage som kvalat till ponny SM i år efter att de nya reglerna har införts? Själv tycker jag att...
Svar
5
· Visningar
1 576
Senast: skjona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka