Töja ut stövlar... ?

cactuspower

Trådstartare
Hmm har fyndat ett par jättefina märkesstövlar på nätet, men jag får bara på mig höger stöveln - den sitter perfekt! Kruxet med vänster är att den blir lite tight i foten, jag kommer Precis ner med foten och det går inte och få upp dragkedjan precis längst ner. Hade den bara kommit upp lite grann så tror jag inte att vaden hade varit några bekymmer.. kan man töja ut den på nåt sätt tror ni? Stövlarna är jättefina och jag brukar annars ha svåt för att hitta några som sitter bra så det vore ju typiskt om dem inte skulle funka :(

Sv: Töja ut stövlar... ?

Är det läderstövlar så är det bara att gå till närmsta skomakare så hjälper de dig. :)

Jadå, det är det. :) Trodde inte dem kunde hjälpa till och lästa ut själva foten, men då ska jag vända mig dit. Tackar.. ! :)

Har ett par stövlar som jag köpte och hämtade ut igår. De sitter bra men är lite för smala i vaden, kan man töja ut dem? Läder på insidan menpå utsidan är de lixom som typ syntes eller något... Vore synd om man inte kunde använda dem.. :(

Om de får plats i frysen skulle du nog kunna ta en plastpåse hälla i lite vatten och stoppa i den i foten och in i frysen för vatten blir större i fryst form. Dock vet jag inte hur mycket det töjs för jag har inte provar själv, se bara till att påsen är ordentligt stängd så det inte läcker ut på stöveln:)

du kan även blöta ner lädret (så att lädret verkligen tar åt sig fukten) sen ta på dig dem o gå i dem tills lädret e nästan torrt

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
719
Senast: Badger
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 820
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Köpte ett par short chaps från Ariat, Concord heter modellen. Jag provade en ST men fick inte riktigt igen dragkedjan utan att ta i lite...
Svar
0
· Visningar
699
Senast: Wysiwyg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tovig katt
  • Bråkande hundar