Tog med valpen på ridtur i förrgår.

H

HaRLeKIn

Måste bara få berätta hur bra det gick. Min vovve på 5 månader följde med på sin första ridtur i skogen i förrgår. Jag var lite nervös, jag har gått mkt med henne lös o så men från hästryggen visste jag inte hur hon skulle vara. :crazy:

Men hon tyckte det var SUPERKUL! Det gick så himla bra, visserligen red jag i skogen, vi mötte inga människor eller hundar så hon hade bara mig o hästen att koncentrera sig på. Men i alla fall... jag är så nöjd. :D :D

Sv: Tog med valpen på ridtur i förrgår.

Åh, vad roligt! Hade varit roligt att kunna ha med min hund också när jag rider men vi måste gå på vägen för att komma nånstans och där vill jag inte ha henne lös. Hon är lite rädd för hästarna också, fast hon är en tuff liten cairnterrier! ;)

Åhh vad kul!!

Fick höra igår om en som hade haft med sin hund på ridtur första gången, hade slutat med att hunden sprang under benen på hästen och blev sparkad i huvudet och fick åka direkt till djurskukhus och operera, rätta till och sy i huvudet :cool:

Kul! Jag har alltid drömt om att ha en hund som kan följa med lös på ridturer också, det är jättehärligt. :)

Tänk bara på att inte överanstränga din lilla valp... :crazy: För mig låter det lite tidigt att ta med den redan nu, men du kanske red en kort sväng bara?

Nädå, ingen lång runda, bara testade hur det gick. Ska ta den rundan några gånger framöver så hon får vänja sig riktigt innan jag provar en ny runda. :smirk:

Det är ju alltid en risk att ha med hunden bland hästar men min häst är van vid hundar i stallet så hon är inte rädd, men en olycka kan ju alltid hända tyvärr. :cry:

Det bästa är ju att hunden råkar vara i vägen för hästen så hon får hoven i huvudet lite lätt men att det ändå känns för då brukar hundarna hålla sig undan för benen, men en del gör ju inte det i alla fall.
Ja den här gången gick ju allt bra i alla fall, få se nästa gång.

Ha det bra allihopa! :banana: :bump:

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 499
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 956
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 343
Hundhälsa Vår staffe fyller 13 till årsskiftet. Han har varit helt döv sedan minst ett år tillbaka men i övrigt är han i fysiskt fin form. I...
Svar
5
· Visningar
1 894
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama