Tömma gödselplatta vid flytt???

MagicaDeHex

Trådstartare
Om det har sagts muntligt vad gäller?
Vi har flyttat till ny gård där plattan inte är tömd. Vi sa åt dom å dom hävdar att det kom vi minsann inte överens om.
Det är dessutom hönsgödsel.
Sura pengar att forsla bort deras efterlämnade skit:mad::(
 
Mun
Om det har sagts muntligt vad gäller?
Vi har flyttat till ny gård där plattan inte är tömd. Vi sa åt dom å dom hävdar att det kom vi minsann inte överens om.
Det är dessutom hönsgödsel.
Sura pengar att forsla bort deras efterlämnade skit:mad::(
Muntliga avtal gäller, det är dock ofta väldigt svårt att bevisa vad som sagts. Speciellt om man som i det här fallet har helt olika uppfattning om vad som överenskommits. Så det blir troligen både enklast och billigast att själv se till så att det kommer bort.
Tänk på att om det är ren hönsgödsel så kan den vara betydligt mer eftertraktad än hästgödsel full av strö. Så det kan vara möjligt att sälja den.
 
Typisk detalj som bör regleras i kontrakt.

Masse har helt rätt. Avtalet gäller. Men hur bevisa att det finns ett muntligt avtal?
 
Det är en del strö i detta. Suck blir så ledsen över folk:(
Vi var jättehyggliga mot dom, typiskt:cool:
Det är lite fel årstid men annars så har jag häromkring människor som lyckligt tar emot et traktorlass gödsel. Det är finemang för de som är trädgårdsintresserade eller bara odlar sina egna blommor och grönsaker.

Att det är strö i hönsgödsel gör inget. Den är stark och det är bara bättre om den är lite utblandad.

Måste ni har bort den nu? Kan ni vänta till hösten eller våren när det finns efterfrågan?
 
ska ni själva använda gödselplattan så ser jag inget problem med att bara slänga på det egna gödslet över det kvarlämnade. hönsgödsel är ju finfint.
 
Det är MYCKET hönsgödsel. Måste först tömma plattan om den ska användas. Skiften ligger förbi plattan en bra bit
 
Jag vet en som var i samma sits som du. Då lovade förra ägaren att ta hand om det, fine. En morgon när nya ägaren kommer hem efter en resa är allt utspritt i beteshagen :devil:
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 804
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Min vanliga identitet här på forumet är rätt välkänd, och jag har inte direkt varit hemlig med vart jag bor, så jag valde att lägga den...
Svar
4
· Visningar
2 148
Senast: Anna-KarinO
·
Äldre Nu behöver jag lite input innan känslorna tar över förnuftet. I slutet på oktober ville en nära vän skiljas från sin sambo. Problemet...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 314
Senast: ginnies
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 740

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp