Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hoppas att Mackan kan komma och säga något klokt, men jag kan försöka beskriva hur jag jobbar. Jag har två hästar som jag haft liknande problem med.Jag behöver tips och råd! Vad är bästa taktiken för en häst som är extremt svag i en sida (hö bog ffa i denna hästs fall) och går fint i vä varv men faller inåt i höger varv. Stödet på ytter blir svårt att hålla och det leder till att han ställer utåt, skjuter ut innerbogen och sladdar med bakdelen innanför spåret. Var börjar man för att rätta till problemet? Min tanke är dels att tömköra på liten volt och på så sätt vara tillräckligt nära för att kunna "driva" ut bakdelen, växla mkt mellan rakt och böjt spår för att försöka räta upp och kombinera det med några varv med stöd på ytter och försöka lirka fram lite ställning/böjning (dvs egentligen rakrikting då han i dagsläget går som en felvänd banan..).
Era tankar?
Jag behöver tips och råd! Vad är bästa taktiken för en häst som är extremt svag i en sida (hö bog ffa i denna hästs fall) och går fint i vä varv men faller inåt i höger varv. Stödet på ytter blir svårt att hålla och det leder till att han ställer utåt, skjuter ut innerbogen och sladdar med bakdelen innanför spåret. Var börjar man för att rätta till problemet? Min tanke är dels att tömköra på liten volt och på så sätt vara tillräckligt nära för att kunna "driva" ut bakdelen, växla mkt mellan rakt och böjt spår för att försöka räta upp och kombinera det med några varv med stöd på ytter och försöka lirka fram lite ställning/böjning (dvs egentligen rakrikting då han i dagsläget går som en felvänd banan..).
Era tankar?
Jo precis. Men i början så ska man inte hoppas på att bogen flyttar ut, utan då får man vara nöjd även om hela hästen ramlar iväg ut! Min stora häst där var det värsta ketchup-effekten i början! Först går han bara utåtställd en lång bit sen PANG så vänder hela hästen iväg och påbörjar en volt tillbaka utåt Då gäller det att vara supersnabb och berömma, lätta på yttertömmen och leda med innertömmen så han kommer tillbaka på volten.Jag har också fått lära mig att hålla kvar yttertömmen tills hästen tar tag i den, och flytta ut bogen. Antar att det är så du menar? Aldrig dra i inner i dessa lägen ( inte annars heller ).
Jag märker att jag har blivit facebook-skadad för jag letade efter "Gilla-knappen" på det där inläggetHoppas tipsen kan vara till ngn hjälp.