Är det klarlagt då? Jag hade förstått att det inte var bevisat. Men oavsett så skadar det ju bara brukaren.Snus är väldigt beroendeframkallande och vissa studier kopplar snus till ökad risk för cancer bukspottskörteln, så förbjuds cigaretter bör väl definitivt snus också förbjudas.
Jo, fast att barn kladdar eller att nån luktar svett är ju bara störande. Inte giftigtDet finns å andra sidan hemskt mycket som är störande när man utsätts för andra människor helt enkelt. Folk som pratar i telefonen med högtalaren på, folk som grälar offentligt, ungar som skriker och kladdar, hundar som pissar på trottoaren, bilar utan ljuddämpare (jag inhalerar hellre rök en hel fredag, jag avskyr verkligen ljudet av smattrande motorer! ), parfymer, folk som luktar svett, häst eller bara gammalt piss, folk som vapar och luktar kemisk jordgubbe... och så vidare i en hel oändlighet.
Märk väl att jag inte nödvändigtvis argumentar för att cigaretter ska förbjudas. Men jag tycker offentliga platser där tillåts enbart ska vara ett fåtal. Såsom rökrutor.
Vad folk gör hemma är skitsamma för mig. Om de inte stör andra boende i exempelvis flerfamiljshus.