Sv: Tjuvridande ungar...
Fullständigt medveten om, tonårsförälder som man är. Dock vet vi inget om dessa föräldrar, det var den springande punkten i mitt inlägg att man generaliserar.
Sen är det sällan någon bra ide att attackera en förälder, instinkten tar tyvärr över och försvaret infinner sig. Då är det bättre att tala med vederbörande, inte att ställa sig och vrålskälla.
Jo visst finns det föräldrar som nekar till allt deras barn gör, vi har ett praktexempla här. Mina grabbar 14 o 17 år följde med ett gäng andra killar till ett "ödehus", de levde de lite bus, förstörde dock inget, o blev upptäckta. Ägaren till huset kontaktade oss föräldrar o förklarade hur situationen var, jag tog upp detta med mina grabbar o förklarade att de inte fick vara där dels pga att det var privat område mm, men en av grabbarna kom lindrigt undan då hans föräldrar nekade till att grabben varit där, men det finns tom bildbevis på att han var på plats men föräldrarna förnekar ändå, grabben har dessutom erkänt men det tror inte föräldrana på ändå.
Så visst finns det föräldrar som blundar för vad deras ungar gör.
Fullständigt medveten om, tonårsförälder som man är. Dock vet vi inget om dessa föräldrar, det var den springande punkten i mitt inlägg att man generaliserar.
Sen är det sällan någon bra ide att attackera en förälder, instinkten tar tyvärr över och försvaret infinner sig. Då är det bättre att tala med vederbörande, inte att ställa sig och vrålskälla.