Tjuvridande flickor togs på bar gärning

Sv: Tjuvridande flickor togs på bar gärning

(Ridsport)
Två flickor i 20-årsåldern stannade kvar och erkände sitt tilltag när några ägare till hästar som fanns i en hage upptäckte att en grupp ungdomar red på hästarna.

Läs mer...

Två flickor i 20-årsåldern??? :eek::eek::eek:

När det i nyheterna står om manliga 20-åringar, omnämnes de oftast som unga män i 20-årsåldern.

Tack o lov, för att tjuvridning inte är så vanlig i våra trakter...

Mvh

den 43-åriga flickan...

:rofl::rofl:

Säkert någon fyllegrej eller något..om någon skulle försöka med mina skulle det nog sluta illa i alla fall..

Gud vilken tur att hästarna inte blev skadade :) annars hade det nog blivit dyrt för ungdomarna :/ jag blir helt :confused: att några kan vara så dumma ?? tur att det inte var min häst .... hoppas du inte blev sur att jag svarade på en tråd

Vilka apskaft! Tänk om ngn av hästarna t.ex. haft akut fång?
Ang. epitetet "flickor", fantiserade en då 28-årig kompis till mig en gång om vad det skulle stå i tidningarna om hon körde ihjäl sig: "28-årig flicka tragiskt omkommen..."
Jag tvivlar på att de hade valt att skriva just "flicka" ;-)

Inte bara jag som har problem alltså.
Är folk inte riktigt kloka?

Kanske reportrar i samma ålder som dottern.
Hon benämner våran granne med "flickan där borta".
Grannen är 60 år och väldigt lycklig över att bli kallad flicka :love:

Dock förstår jag inte hur man kan få för sig ett sådant tilltag som "flickorna" i denna artikel gjort.

Polisen rubricerar tilltaget som olovligt brukande

Så det ÄR inte tillåtet alltså? (verkar vara många som anser motsatsen)
Kan vara bra att komma ihåg om man kommer på nån tjuvridande unge i framtiden :angel:

Jag som bara läste rubriken och inte artikeln hoppades ju att det var ni som fatt på er tjuvridare/matare.

Jag begriper inte varför det verkar vara så otroligt svårt att skilja på mitt och ditt numera.

Så det ÄR inte tillåtet alltså? (verkar vara många som anser motsatsen)
Kan vara bra att komma ihåg om man kommer på nån tjuvridande unge i framtiden :angel:

KLart att det är förbjudet att använda andras saker utan lov. har dock inte varit med om att en person har tjuvridit .bara att en äldre dam lovade en tjej rida min häst utan att prata med mig innan tycker allt att det kan ligga under samma schanger.
jag skulle bli skit arg och en rejäl utskällning beroende pa hur den tjuveridande personen möter mig kan en smäll lika väl vara i luften.
vett och etikett man tar inte en annan persons ägodelar och använder .
att folk inte tänker de e väl bättre att prata med ägaren ist för att tjuv fara häst
fy er som gör det.

Vet jag väl, men en del verkar tycka att det är ok att "låna" andras hästar.
Tyckte det var bra att dom skrev ut en rubricering som hästägare kan slänga fram under näsan på föräldrar som inte tycker att deras ungar gjort nåt fel :devil:

Önsketänkande Ingela H, önsketänkande:devil::D
Inte alls :D Man kan vara äldre än så och bli omnämnd som ung flicka.

För ett par år sedan hade koppartjuvar kört genom vår hage (och demolerat vårt staket) för att komma in på en annan fastighet bakvägen och sno kopparledningar. Jag upptäckte det (och en massa annat stöldgods) och ringde polisen. I tidningen omnämndes jag som "när den unga flickan kom för att morgonfodra... osv"..Jag var 45 år. :rofl:

Bra att de stannade kvar och erkände, hoppas de pekar ut sina kompisar också så inte bara dessa tjejer som faktiskt stannade kvar tar det eventuella straffet.
Men man undrar vad folk tänker med? Jag kan ha någorlunda insikt i varför barn upp till 12 kan få för sig att sätta sig på någons häst i hagen, men om man är över 20 så borde hjärnan ha utvecklats betydligt mer och man borde inte falla för varje impuls utan istället förmåga till eftertanke.

Får ju hoppas att det inte står sjuka/skadade hästar på bete på det viset....

Men hur som, folk ÄR galna.

Jag har kommit på ungdommar med att tjuvrida hästar en gång.
Jag skulle önska att jag då var pedagogisk och förklarade på ett bra sätt varför dom inte skulle göra det.....men det gjorde jag inte. Jag mer eller mindre mordhotade dom små asen som kunde förstört flera hästar för livet!

Hästen han satt upp på i filmen var nog en unghäst såg det ut som. :crazy:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: QueenLilith
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 981
Senast: manda
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 997
Senast: zarmino
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 055
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama