Sv: Tjuv?

Har hon hemsjukvård?

Jobbar i en kommun i Stockholm och där jag jobbar finns flera hemtjänstleverantörer som inte tycker det är ett dugg konstigt att lämna dörren olåst så distriktssjköterskan kommer in, och att denne sedan lämnar dörren olåst när denne går. Det kan då bli väldigt många timmar dörren står olåst. Om detta skett och det då skett en stöld, kanske hemtjänsten får skäl att ändra denna rutin ( om så har skett).

KL

När min mamma blev bestulen på medicin mm så tog det hus i helvete. Polisanmälan och folk avskedades.

Min pappa blev också bestulen både på pengar (ca 10.000) samt medicin. Det blev också polisanmälan och avsked för den skyldige.
Dessutom hade han mage att fråga frun om det fanns medicin eller outnyttjade recept kvar efter att han avlidit. (smärtstillande - cancer i slutskedet)

Senast ändrad:

Ja, självklart ska det polisanmälas! Jag trodde TS undrade om hon skulle ta upp det med hemtjänsten.

Vet inte riktigt vad jag ville med tråden, behövde nog bara skriva av mig.

Men hemtjänsten har kontaktats och det ska anmälas. Finns nog inte så mycket mer att göra... Vi har sökt igenom lägenheten flera gånger och inte hittat börsen.
Ska kolla upp det här med förbetalda kort.

Tack för alla tips! :)

Tycker det är bra att det uppmärksammas, vilket det gjorde (i det lilla) med tråden.

Och så förstår jag att man blir paff/chockad och behöver skriva av sig. Innan man kommer på vad man ska göra. Att saker försvinner spårlöst ur sitt eget, eller någon närståendes, hem, är väldigt läskigt. Även om det till synes är odramatiskt är det ett intrång i den privata sfären, som man vill ha skyddad.

Hoppas det går bra för er nu!

Lycka till!

Liknande trådar

Utrustning Har funderat på att dte kanske skulle vara smart att teckna en försäkring till transporten och alla bolag kräver ju godkända lås. Det...
Svar
12
· Visningar
4 106
Senast: mumin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama