Gnist

Trådstartare
Ja, jag har en tjockis i mitt hem :eek:

Bara att konstatera faktum och jag grubblade länge och väl på hur det kunde komma sig att just en hund blivit som en ballong??

Första löpet på G??
Hormonfel??
Allt mellan himmel och jord-fel??

Tills en dag jag skådade boven i dramat in action :eek:

Min yngsta dotter har kommit på att fröken Gira gärna äter allt (och då menar jag ALLT!!) så hon fick för sig att hon nog var hungrig.. = Hon har gått och extramatat henne, så att hon under ? tid ätit ungefär det 3-dubbla mot vad hon ska ha..

Nåväl, ingen större skada skedd förutom några extrakilon på en 7-månaders jämte, som nu är satt på restriktioner och dottern har fått förklarat för sig att hon inte får smyga åt Gira extramat, för hon får redan den mat hon ska ha och nu under hösten så innebär det kött och ben, vilket medför att hon inte behöver 1-2 liter högenergitorrfoder dagligen också :idea:

Hon har tappat lite nu sedan torrfodret drog in, men något/några kilo till återstår innan hon är i fin form igen, revbenen ligger ju lite dolda i lite drygt ½ cm fett just för tillfället ;)

080906-Gira-ligg.jpg

080906-Gira-fin.jpg

Utöver lite knubbighet, så ser hon dock fin ut tycker jag :)

Sv: Tjockis??

Ja, jag tror nog att de snart är borta, eftersom hon rör sig ganska bra i skog och mark regelbundet + att hon nu inte får tillgång till extrafoder från dotterns håll ;)

Men du kan förstå vad jag grubblade på hur det kunde komma sig att endast en av hundarna hux flux började öka i vikt :rofl:

Är inte alltid så lätt att ha full koll på en 7-årig påhittig dotter :D

Ja, jag tror nog att de snart är borta, eftersom hon rör sig ganska bra i skog och mark regelbundet + att hon nu inte får tillgång till extrafoder från dotterns håll ;)

Men du kan förstå vad jag grubblade på hur det kunde komma sig att endast en av hundarna hux flux började öka i vikt :rofl:

Är inte alltid så lätt att ha full koll på en 7-årig påhittig dotter :D

:rofl::rofl::rofl::rofl:
Förlåt,men jag kan inte låta bli att skratta!
Jag kan se hur du kliar dig i huvudet och funderar på vad som har hänt.

Ja, det fanns ju ingen synbar anledning till den plötsliga viktökningen, så jag såg ut som :confused: :confused: ett tag där..

Haha, vad sött av din dotter att tänka på den hungriga hunden. Är ju inte roligt att vara hungrig jämt, vet ju vem som helst. ;)

Hon ser fin ut och inte speciellt tjock tycker jag som inte kan någonting om rasen...

Stackars Gira, hennes bästa mat-agent var slarvig
och blev påkommen :eek:
Hälsa henne att jag kan bli hennes nya bara
hon flyttar hit :angel::love:

Hahaha!

Låter som vår "Lisa Våffla"!

Om vi reste bort och lämnade förra hunden hos gammelfaster så fick vi en hund + några kilo tillbaka.

Gammellisa var så rädd att hunden skulle springa bort så hon matade honom med våfflor hela dagarna...hahaha!

/Syrsa

Hi hi! Jag har en 8årig dotter här hemma som vet att hon INTE får proppa i hunden en massa extra ... men mackor och liknande brukar av nån anledning läggas obevakade väääldigt långt ut på soffkarmen och med ryggen vänd bortåt... Och lilla dottern är nästan alltid hungrig... Hm, den ekvationen... :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka