Tjocka ben o puls

arabia

Trådstartare
Inackoderings hästen var både igår o idag jätte tjock om bakbenen o ägaren kände puls. Ringde o rådfrågade vet. som tyckte hästen skulle lindas men hållas kvar i beteshagen, om den inte var bättre imorron skulle hon höra av sig till vet igen.
Hästen går på bete sen nån vecka tillbaka, får 6dl krafft groov (gamla) samt tillskott av b-vit o magnesium.
Det är en varmblods travare, rids inte utan går bara o "skrotar".

Nån som har en liten aning om vad det kan vara?
 
Sv: Tjocka ben o puls

Fång? Ta bort den direkt från betet för säkerhets skull. ( Tills ni vet vad det är ) Bättre att vara försiktig.
 
Sv: Tjocka ben o puls

Ägaren har valt o ha kvar hästen i beteshagen eftersom vet. rekommenderade det, Jag kan tyvärr inte göra nått åt sakten på egen hand
 
Sv: Tjocka ben o puls

Hästen har troligen fått en protein fögiftning eller protein överskott eller vad vet nu kallade det. Hästen skulle tas från betet, men ändå gå ute med möjlihet att röra sig. Ikväll har han dock fått komma in.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Här kommer en tråd jag aldrig trodde jag skulle behöva posta. Jag trodde mig köpa en lättfödd häst, men tji fick jag. Min häst börjar...
Svar
11
· Visningar
4 544
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Behöver dels skriva av mig, men kanske någon som är eller har varit i en liknande situation som mig. Hästen i fråga är ett...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 224
Senast: fruxolisa
·
Hästvård Den här sommaren har ju absolut vart alldeles, alldeles underbar vad det gäller hästen :grin: Ska in på utredning hos vet på torsdag...
Svar
0
· Visningar
860
Senast: Piek
·
Hästvård Jag behöver ventilera tankar och hoppas att ni kan hjälpa mig. Min gamla häst har svullnat i alla sina ben, värst i bakbenen. Ena bak...
Svar
14
· Visningar
3 981
Senast: zeus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp