tjocka ben+karleder

Lalle

Trådstartare
I förrgår så var min hästs båda bak lite tjocka,hittade inget sår så lindade över natten och på morgonen så var det lite bättre. På kvällen när jag kommer ner så är höger bak mycket värre,men nu är svullnaden mest "runt" hela karleden. Lite tjock i benet oxå. Vänster bak likadant men inte alls lika tjockt. Syns på avstånd hur himla tjock han är runt karleden.

Lägger alsol omslag över natten och idag på morgonen så är han nästan helt bra. Pyttelite tjock i benen bara men inget runt karlederna.

Aldrig varit med om nåt sånt här,vad kan det ha varit?

Sv: tjocka ben+karleder

I förrgår så var min hästs båda bak lite tjocka,hittade inget sår så lindade över natten och på morgonen så var det lite bättre. På kvällen när jag kommer ner så är höger bak mycket värre,men nu är svullnaden mest "runt" hela karleden. Lite tjock i benet oxå. Vänster bak likadant men inte alls lika tjockt. Syns på avstånd hur himla tjock han är runt karleden.

Lägger alsol omslag över natten och idag på morgonen så är han nästan helt bra. Pyttelite tjock i benen bara men inget runt karlederna.

Aldrig varit med om nåt sånt här,vad kan det ha varit?
Sitter pälsen kvar på skenbenet när du pillar på den me nageln ..kan vara påbörjan till rasp..svullnad på morgon ..eller överskott av proteiner? Tvätta och torka , sen smörj med muggsalva för säkerhets skull , karleder, skenbenen. Mugg - rasp ska sen hållas torrt luftigt , ej lindat. Hoppas att det blir bra.

Lerig hage? En del reagerar med svullna ben på det. Jag brukar då lägga jodopax- eller spritomslag på nätterna en tid, det brukar gå ner då.

Jo,lerig hage är bara förnamnet:crazy: Blev ju bättre efter alsol omslaget så kanske berodde på hagen då.

Har även sänkt proteinet då jag tror det kan ha nåt med saken o göra.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 354
Kropp & Själ Jag snubblade häromdagen, foten vred sig först åt vänster o sen åt höger, med ett rätt högt knäckande ljud. Gjorde svinont o jag blev...
Svar
19
· Visningar
1 179
Senast: sassiball
·
Hästvård Läser så mycket skräckhistorier hela tiden, så nu undrar jag: Någon som haft ett sår på samma ställe som visat sig INTE vara senskada...
Svar
19
· Visningar
2 971
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 208
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix