E
engelsett
Har en varmblodsvalack på snart tretton år som är väldig pratsam, och då menar jag att han snackar mest hela tiden och jag är lite nyfiken på varför eller om han bara är sådan helt enkelt. Jag har förmånen att ha hästarna hemma på min gård och hagen bredvid trädgården, så fort han ser mig eller min pappa som bor granne så börjar han gnägga. Inte med låga "pratgnägg" utan ganska gälla gnäggningar. Hästarna går på lösdrift så de har fri tillgång till hö, så han är inte hungrig, han har kompisar så han är inte ensam. Kort sagt, han tjatar. Kanske är han understimulerad på någotvis eller vad tror ni? Bortskämd är han förvisso, jag brukar klia honom ganska mycket och kanske är det vad han ropar efter. Hagen kanske är tråkig, fast de andra hästarna är nöjda och går för det mesta och betar en bit bort...
Han är kungen i hagen, kan det ha med saken att göra?
Hm, konstig fråga kanske, egentligen är det inget problem utan mer att jag är intresserad av att höra era tankar kring beteendet.
Han är kungen i hagen, kan det ha med saken att göra?
Hm, konstig fråga kanske, egentligen är det inget problem utan mer att jag är intresserad av att höra era tankar kring beteendet.